...
...

Завдання №1 з 60
Частина 1
Історія України ХХ – початку ХХІ століття
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«…ми, українці, з початку війни зайняли нейтральну позицію й не виступали ні за, ні проти війни, а тепер постановили виступити рішуче проти війни, бо вона тільки нищить наш край, як уже знищила Галичину та частину Волині, і не принесе нічого корисного.
Володимир Леонтович та Андрій В’язлов висловилися проти такої рішучої заяви, бо вона йде всупереч з думками російської інтелігенції, що нас і так обвинувачує вже не тільки [російський] уряд, але й [російське суспільство] у сепаратизмі…».
Еволюцію поглядів якої організації відображено в ньому?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №2 з 60
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №3 з 60
Із якою метою Директорія УНР ініціювала заходи, описані в уривку з історичного джерела: «Ми, уповноважена волею трудящих України... Директорія, поваливши ненависний гетьманський режим, найближчим часом скличемо Конгрес усього трудового люду України. Делегатів обиратимуть на чесних і соціально справедливих засадах: від селянської курії – 71,4 %, від робітничої – 22,2 %, від трудової інтелігенції – 6,4 %...»?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №4 з 60
У ході «Чортківської офензиви» Українська Галицька армія примусила відступити
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №5 з 60
Укажіть портрет історичного діяча, який у 1920 р. був ініціатором воєнно-політичного союзу Української Народної Республіки з Польською Республікою.
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №6 з 60
Центральне партійно-радянське керівництво сприяло створенню умов для розвитку ринкових відносин в УСРР, удавшися до заходів
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №7 з 60
«Ніде на базарах та квітникових крамницях не зосталося квіток – усі розкуплено задля привітання митрополита. Коло Софії робилося якесь столпотвореніє вавилонське... От тобі й боротьба з релігією!» – згадував С. Єфремов про приїзд до Києва 19 вересня 1926 року митрополита
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №8 з 60
Одним з місць поховання жертв «Великого терору» 1937–1938 рр. є
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №9 з 60
Який із зображених агітаційних плакатів 1930-х рр. доречно використовувати для визначення однієї з причин форсованої індустріалізації в СРСР?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №10 з 60
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 10–12 до нього.
«Іменем Української Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини висловлюю проти того рішення Конференції Амбасадорів з 14 березня рішучий протест та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі, домагається незалежної Галицької Держави вільних народів та боротиметься за неї далі».
Протест висловлено представникам
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №11 з 60
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 10–12 до нього.
«Іменем Української Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини висловлюю проти того рішення Конференції Амбасадорів з 14 березня рішучий протест та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі, домагається незалежної Галицької Держави вільних народів та боротиметься за неї далі».
Хто є автором цитованого документа?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №12 з 60
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 10–12 до нього.
«Іменем Української Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини висловлюю проти того рішення Конференції Амбасадорів з 14 березня рішучий протест та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі, домагається незалежної Галицької Держави вільних народів та боротиметься за неї далі».
Документ створено
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №13 з 60
Що стало наслідком подій, відображених на картосхемі?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №14 з 60
У роки радянсько-німецької війни «чорносвитниками» називали
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №15 з 60
Однією з подій українського визвольного руху 1944–1950-х рр. є
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №16 з 60
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 16–18 до нього.
«Поява шкідливого нарису історії української літератури об’єктивно допомагає найлютішим ворогам українського народу – українсько-німецьким націоналістам. Президія Спілки та її голова т. Рильський не вжили заходів, щоби вчасно перешкодити проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій... Журнал “Вітчизна” (ред. Яновський) надає місце статтям і творам, які пройняті буржуазною ідеологією, міщанськими поглядами на життя, аполітичністю...»
У який період радянської історії України оприлюднено цитований документ?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №17 з 60
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 16–18 до нього.
«Поява шкідливого нарису історії української літератури об’єктивно допомагає найлютішим ворогам українського народу – українсько-німецьким націоналістам. Президія Спілки та її голова т. Рильський не вжили заходів, щоби вчасно перешкодити проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій... Журнал “Вітчизна” (ред. Яновський) надає місце статтям і творам, які пройняті буржуазною ідеологією, міщанськими поглядами на життя, аполітичністю...»
Проявом якої політики партійно-радянського керівництва УРСР є наведений уривок документа?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №18 з 60
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 16–18 до нього.
«Поява шкідливого нарису історії української літератури об’єктивно допомагає найлютішим ворогам українського народу – українсько-німецьким націоналістам. Президія Спілки та її голова т. Рильський не вжили заходів, щоби вчасно перешкодити проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій... Журнал “Вітчизна” (ред. Яновський) надає місце статтям і творам, які пройняті буржуазною ідеологією, міщанськими поглядами на життя, аполітичністю...»
«Перешкоджання проникненню в радянську літературу ворожих тенденцій» здійснено для
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №19 з 60
Укажіть один з осередків шістдесятників в Україні.
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №20 з 60
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №21 з 60
На фото зображено видатного українського
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №22 з 60
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №23 з 60
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«О 10.00 відкрито сесію Верховної Ради України, виступив Олександр Турчинов і заявив: “Більшість виконувачів обов’язків міністрів зникли в невідомому напрямку. Також невідомо, де перебуває президент. Тому єдиним легітимним органом у країні є Верховна Рада. Якщо впродовж декількох годин не буде встановлено місцезнаходження президента, парламент має проголосувати за постанову про відновлення конституційного ладу”».
Коли відбулася подія, про яку йдеться в ньому?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №24 з 60
Увідповідніть країну, до складу якої в 1920–1930-ті рр. входили українські землі, з подією / явищем.
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
Завдання №25 з 60
Увідповідніть подію з її наслідком.
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
Завдання №26 з 60
Установіть авторство зображених на фото картин.




А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
Завдання №27 з 60
Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел періоду боротьби за відновлення державності України.
А | Б | В | Г | |
---|---|---|---|---|
1 | ||||
2 | ||||
3 | ||||
4 |
Завдання на встановлення правильної послідовності
Завдання №28 з 60
Розташуйте зображені карикатури за часом створення їх.




А | Б | В | Г | |
---|---|---|---|---|
1 | ||||
2 | ||||
3 | ||||
4 |
Завдання на встановлення правильної послідовності
Завдання №29 з 60
Які із зазначених понять дають змогу схарактеризувати колективізацію сільського господарства в УСРР?
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді
Завдання №30 з 60
Укажіть три «надпрограми» М. Хрущова.
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді
Завдання №31 з 60
Частина 2
Історія України від найдавніших часів до кінця ХІХ століття
Елементами оздоблення археологічної пам’ятки, зображеної на фото, є фігурки воїнів –
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №32 з 60
На картосхемі стрілками позначено
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №33 з 60
Після смерті Ярослава Мудрого в Київській державі
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №34 з 60
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №35 з 60
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №36 з 60
Яка пам’ятка, зображена на фото, є перлиною історично-архітектурної спадщини Волині?




А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №37 з 60
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №38 з 60
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №39 з 60
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 39–41 до нього.
«Він (гетьман) з’єднався в полі вище Базавлука з мурзою Тугай-беєм і вже хотів був іти зі своїм військом просто на Чигирин, щоби привітати головного свого ворога Чаплинського.
Однак від пійманців, яких перестріли на січовому шляху татари, він довідався, що польські війська та [реєстровців] уже відправлено: одних – водою до Кодака, а інших – суходолом через Крилов на Жовту Воду й також до Кодака…»
Події, описані в історичному джерелі, відбулися
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №40 з 60
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 39–41 до нього.
«Він (гетьман) з’єднався в полі вище Базавлука з мурзою Тугай-беєм і вже хотів був іти зі своїм військом просто на Чигирин, щоби привітати головного свого ворога Чаплинського.
Однак від пійманців, яких перестріли на січовому шляху татари, він довідався, що польські війська та [реєстровців] уже відправлено: одних – водою до Кодака, а інших – суходолом через Крилов на Жовту Воду й також до Кодака…»
Укажіть портрет гетьмана, діяльність якого описав у документі сучасник подій.
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №41 з 60
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
та виконайте завдання 39–41 до нього.
«Він (гетьман) з’єднався в полі вище Базавлука з мурзою Тугай-беєм і вже хотів був іти зі своїм військом просто на Чигирин, щоби привітати головного свого ворога Чаплинського.
Однак від пійманців, яких перестріли на січовому шляху татари, він довідався, що польські війська та [реєстровців] уже відправлено: одних – водою до Кодака, а інших – суходолом через Крилов на Жовту Воду й також до Кодака…»
Описані в документі події привели до
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №42 з 60
Наведена картосхема дає змогу визначити райони, охоплені повстанням проти гетьмана
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №43 з 60
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №44 з 60
Відомий український історик Д. Дорошенко вважав, що «...гайдамацтво як форму активного протесту проти несприятливих умов суспільного ладу знали також і західноукраїнські землі – Галичина й Буковина».
Такий висновок історик зробив, дослідивши
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №45 з 60
Укажіть одну з основних причин збільшення у 25 разів посівних площ зернових на Півдні підросійської України в період 1778–1851 рр.
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №46 з 60
Слова Т. Шевченка «Спасибі тобі, Богу милий друже мій великий… за “Чорну раду”. Я вже її двічі прочитав і третій раз, і все-таки не скажу більше нічого, як спасибі. Добре, дуже добре ти зробив, що подарував “Чорну раду” по-нашому» адресовано
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №47 з 60
У 1772 р. Галичина увійшла до складу володінь австрійських Габсбургів у результаті
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №48 з 60
«Університет […] – моє творіння. Але я першим ліквідую його, якщо він не виконуватиме своєї мети поширювати російську освіту й російську національність в ополяченому краю Західної Росії», – так міністр освіти Російської імперії С. Уваров писав про завдання
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №49 з 60
Яким роком датовано документ, уривок з якого наведено: «...Користуючись цим земельним наділом, селянин має виконувати [повинності] на користь поміщикам... У цьому стані, що є перехідним, селянина іменують тимчасово-зобов’язаним»?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №50 з 60
Укажіть світлину із зображенням композитора, музика якого стала основою Державного Гімну України.
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №51 з 60
Чому в школах Галичини на початку ХХ ст. була обов’язковою для вивчення німецька мова?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №52 з 60
Проаналізуйте уривок з історичного джерела:
«Із цього часу зазначені землі звільнено від обмежень, які лежали на них; у силу викупного боргу селяни дістають право вільного виходу з громади із закріпленням у власність окремих домохозяїв ділянок, які переходять до приватного володіння з громадського наділу…».
Хто був ініціатором упровадження зазначених заходів?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №53 з 60
Що стало однією з причин зростання трудової еміграції українців на початку ХХ ст.?
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
Завдання №54 з 60
Установіть відповідність між датою та подією, описаною в уривку джерела.
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
Завдання №55 з 60
Установіть відповідність між іменем гетьмана та подією, що з ним пов’язана.
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
Завдання №56 з 60
Установіть відповідність між явищем / процесом та його наслідком.
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
Завдання №57 з 60
Установіть послідовність битв ХIV–ХVII ст.
А | Б | В | Г | |
---|---|---|---|---|
1 | ||||
2 | ||||
3 | ||||
4 |
Завдання на встановлення правильної послідовності
Завдання №58 з 60
Установіть послідовність козацьких повстань у першій половині ХVII ст.
А | Б | В | Г | |
---|---|---|---|---|
1 | ||||
2 | ||||
3 | ||||
4 |
Завдання на встановлення правильної послідовності
Завдання №59 з 60
Які наслідки події, описаної в уривку з джерела:
«І тоді єпископ корсунський зі священниками хрестили Володимира. Хрестився же він у церкві Святої Софії. А стоїть ця церква на високому місці посеред міста...»?
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді
Завдання №60 з 60
Укажіть діячів українського професійного театру.
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді