Ваш результат
...

...

Завдання №1 з 52

Позначте фразеологічний зворот, який є синонімом до слова засоромитися:


А.
пустити червоного півня
Б.
як рак свисне
В.
пекти раків
Г.
показати, де раки зимують
Д.
ухопити шилом патоки
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №2 з 52

Позначте рядок, у якому правильно пояснено значення фразеологічного звороту плести химери:


А.
пліткувати про щось
Б.
інтригувати когось
В.
виготовляти домотканий килим
Г.
домагатися чого-небудь від когось
Д.
говорити щось беззмістовне
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №3 з 52

Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:


А.
вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі
Б.
зала, синиця, воєвода, комісія
В.
загс, ГЕС, жовч, пастораль
Г.
бязь, СДПУ, Токіо, юнь
Д.
сутінь, путь, степ, галузь
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №4 з 52

Позначте речення, що містить застаріле слово:


А.
І можу поклястись на знамені, що мав би за найвищу нагороду потрібним бути власному народу (М. Луків).
Б.
Марічка любила, коли він грав на флояру (М. Коцюбинський).
В.
Гостей у Івана повна хата, ґазди і ґаздині (В. Стефаник).
Г.
Козаки йшли під білими хоругвами, з піками, у зухвалих магерках (П. Загребельний).
Д.
Маєва нічка леготом дише... (Б. Лепкий).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №5 з 52

Позначте рядок, у якому в усіх словах наголошений другий склад:


А.
дочка, подруга, вимова, гуртожиток, русло
Б.
новий, спина, виразно, завдання, попереду
В.
предмет, рукопис, ненавидіти, фартух, в’язкий
Г.
середина, дефіс, старий, горошина, каталог
Д.
легкий, олень, несла, добуток, партер
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №6 з 52

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з літерою ґ:


А.
джи(г, ґ)ун, (г, ґ)удзик, а(г, ґ)рус, (г, ґ)учний
Б.
(г, ґ)рунтець, мамали(г, ґ)а, (г, ґ)уля, (г, ґ)азда
В.
(г, ґ)анок, (г, ґ)валт, (г, ґ)роно, (г, ґ)ава
Г.
джи(г, ґ)іт, (г, ґ)речний, об(г, ґ)рунтувати, (г, ґ)уцул
Д.
(г, ґ)атунок, за(г, ґ)ратувати, за(г, ґ)артувати, (г, ґ)ринджоли
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №7 з 52

Позначте речення з узагальнювальним словом після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено):


А.
Січ дала видатних полководців славних державних діячів Наливайка Сагайдачного Хмельницького Сірка (З підручника).
Б.
Шевченкові були підвладні всі жанри літератури поезія проза драматургія(О. Ющенко).
В.
Несуть пани осаули козацькую збрую литий панцир порубаний шаблю золотую (Т. Шевченко).
Г.
Козацтво було озброєне вогнепальною зброєю мушкетами пістолями рушницями (О. Апанович).
Д.
Іван Богун Данило Нечай Максим Кривоніс ці підручні гетьмана були відомі всім (А. Кащенко).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №8 з 52

Позначте речення, яке потребує редагування:


А.
Інформацію про надходження нових товарів можна отримати у продавця-консультанта.
Б.
Розпочинається сезонний розпродаж зимових пальто.
В.
Пропозиції покупців буде обов’язково передано виробникам.
Г.
У неділю магазин працює з десятої години.
Д.
На нашому масиві відкрито новий супермаркет.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №9 з 52

Позначте речення, яке потребує редагування:


А.
Дозвольте оголосити порядок денний.
Б.
Пропозицію прошу внести до протоколу.
В.
Хочу подякувати учасників круглого столу.
Г.
Нараду було проведено відповідно до визначеного регламенту.
Д.
Ми зацікавилися Вашою пропозицією і хочемо отримати детальнішу інформацію.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №10 з 52

Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:


А.
зберігати, ходити, гарантувати, зашивати
Б.
писати, виконувати, скочити, знати
В.
поважати, залежати, зашити, думати
Г.
атакувати, перенести, сидіти, просити
Д.
вважати, вразити, спостерігати, захоплюватися
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №11 з 52

Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ов-:


А.
метр, травень, дощ, нуль
Б.
пурпур, емаль, груша, край
В.
парча, кварц, гроза, шовк
Г.
ліс, кільце, кришталь, глянець
Д.
калина, казка, поле, марш
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №12 з 52

Позначте рядок, у якому виділене слово слід писати з малої літери:


А.
Йшли ми до (Ш, ш)евченкового генія духу золотого зачерпнуть! (Ю. Сердюк).
Б.
Щороку в березні в усіх навчальних закладах України відбуваються(Ш, ш)евченківські читання (З газети).
В.
Оригінальні (Ш, ш)евченкові твори дають щедру інформацію про те, як він жив (Г. Грабович).
Г.
Озветься знов діброва темнолиста, коли до тебе, хлопче, край села, немов дарунок теплого дитинства, (Ш, ш)евченкова калина зацвіла(М. Сингаївський).
Д.
Живе й не вмирає (Ш, ш)евченківська мати, колгоспна кріпачка, забута не раз (П. Скунць).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №13 з 52

Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні тільки дзвінкі:


А.
джерельний, ґазда, в’юнець, гриб
Б.
жанр, забіг, лід, джміль
В.
колеж, регіон, неділя, мова
Г.
добро, лимон, рейс, недорогий
Д.
медаль, мармур, рельєф, немовля
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №14 з 52

Позначте рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:


А.
відзвук, їжак, ячмінь, здоров’я
Б.
джміль, щирість, п’ять, вугілля
В.
земля, райдуга, європеєць, порядок
Г.
щавель, ательє, лічба, боєць
Д.
сон, якийсь, подорожжю, заєць
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №15 з 52

Позначте речення, у якому вставне слово (словосполучення) дає емоційну оцінку повідомлюваному:


А.
Мабуть, людині не можна відриватися від рідного берега (Ю. Мушкетик).
Б.
Сумління людське, виявляється, схоже на вулик, його теж можна розтривожити (О. Гончар).
В.
Досі дні стояли теплі, сонячні, а сьогодні, мов на гріх, задощило (О. Гуріненко).
Г.
Доброго, кажуть, дожидати треба, а лихе – само прийде (Панас Мирний).
Д.
А хлібам колосистим, здається, немає кінця (Д. Луценко).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №16 з 52

Позначте рядок, у якому виділене слово є прийменником:


А.
Аж ось нарешті і коханий край, знайоме поле, озеро і гай (М. Луків).
Б.
Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну, тополю збудить трактор край села (В. Стус).
В.
Україна – Вкраїна – країна – так віддавна край рідний звуть (О. Різниченко).
Г.
Ох, тривого, дика тривого, не шаленій і серця не край... (М. Сингаївський).
Д.
Сини землі тепер повстали за неозорий край свій, за степи (І. Ірлявський).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №17 з 52

Позначте рядок, у якому всі іменники мають форми однини і множини:


А.
дзеркало, колосся, дерево, космос
Б.
круча, мати, острів, програма
В.
слово, річка, листя, селище
Г.
ім’я, село, коріння, озеро
Д.
будинок, мýзика, далина, дорога
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №18 з 52

Позначте рядок, у якому всі складні прикметники пишуться через дефіс:


А.
сліпучо/білий, вічно/юний, червоно/гарячий, ніжно/рожевий
Б.
сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий, мовно/літературний
В.
гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український, радіо/фізичний
Г.
суспільно/політичний, густо/синій, зовнішньо/торговий, військово/патріотичний
Д.
музично/хоровий, глибоко/змістовний, зерно/трав’яний, повітряно/морський
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №19 з 52

Позначте рядок, у якому в усіх числівниках відмінюється тільки друга частина:


А.
триста, п’ятсот, шістсот, вісімсот
Б.
двісті, шістдесят, сімсот, тридцять
В.
п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят
Г.
чотириста, дев’яносто, вісімдесят, сімсот
Д.
п’ятсот, шістдесят, вісімсот, вісімдесят
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №20 з 52

Позначте рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни:


А.
малювати, носити, боятися, знати
Б.
кричати, бачити, просити, клеїти
В.
полоти, боротися, гоїти, їздити
Г.
ходити, об’єднатися, радіти, веселитися
Д.
любити, хотіти, радити, ставити
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №21 з 52

Позначте речення, що містить омоніми:


А.
Щире слово й добре діло душу й серце обігріло (Нар. творчість).
Б.
Господь посилає нам мудрості й сили і хранить Україну нині, прісно й вовік(В. Крищенко).
В.
Людина там не буде вільна, де є великі і малі (В. Загороднюк).
Г.
День у день робота, день у день праця (Панас Мирний).
Д.
Міг би його поганити – не хочу вуст поганити (М. Лукаш).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №22 з 52

Позначте речення, у якому другорядним членом виступає обставина способу дії:


А.
Заходить до хати зоря-зоряниця, і гомін стихає кругом (М. Сом).
Б.
Ходить вітер яром та горою, плачуть трави, тужать під косою (М. Рильський).
В.
Прісною прохолодою повіяло з лісу (М. Стельмах).
Г.
За півкілометра річка розпливалася великим плесом трохи меншого, широкого й чистого ставу (Ю. Смолич).
Д.
Ну, словом, листя розпустили всі назустріч живодайному дощеві(М. Рильський).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №23 з 52

Позначте рядок, у якому всі прислівники пишуться разом:


А.
на/похваті, по/ночі, у/розтіч, на/жаль
Б.
в/щерть, за/світла, на/виворіт, на/провесні
В.
од/віку, з/переляку, на/відріз, з/гарячу
Г.
на/взнак, в/подовж, до/речі, що/духу
Д.
с/підлоба, на/двоє, по/змозі, з/надвору
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №24 з 52

Позначте рядок, у якому всі словосполучення іменні:


А.
будь-що із запропонованого, вивчений напам’ять, другий день, цікава виставка
Б.
троє з п’яти, намальований фломастерами, квітки нагідок, чесна гра
В.
великі врожаї, шість днів, дехто з присутніх, розумніший від усіх
Г.
пишний цвіт, руки матері, дуже сильно, знання про природу
Д.
День Перемоги, сказати слово, тиха пісня, чийсь голос
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №25 з 52

Позначте речення зі складеним дієслівним присудком:


А.
Я хочу вам про рідний край сказать (Олександр Олесь).
Б.
Я берусь за важку роботу – виглядати синів (О. Сенатович).
В.
Мені дальня зоря буде слати листи вересневими журавлями (М. Ільницький).
Г.
Вже клен, що казку розказав бузкам, ліг тінню спати на телігу (Богдан Бора).
Д.
У Марії хата була збудована по-новому (І. Сенченко).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №26 з 52

Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити тире (розділові знаки пропущено):


А.
Переконатися пора зробивши зло не жди добра (Д. Білоус).
Б.
Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду (В. Канівець).
В.
У товаристві лад усяк тому радіє (Л. Глібов).
Г.
Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості (Є. Гуцало).
Д.
Не повернуть минулого ніколи воно пройшло і вже здається миттю (М. Рильський).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №27 з 52

Позначте рядок, у якому всі словосполучення містять частки:


А.
хай буде так; ошелешений і розгублений; дізнатися не від товариша
Б.
озирайся не озирайся; це ж мій друг; сказав би комусь
В.
то джерело знань; ось чого захотів; довідався про новини
Г.
хотів би сказати; нехай не гнівається; розмова з людьми
Д.
зроби саме так, невже це важко, згідно з домовленістю
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №28 з 52

Позначте складносурядне речення, між частинами якого не треба ставити коми (розділові знаки пропущено):


А.
Весна процвіте і наново криниця простеле барвінком круті береги(Л. Первомайський).
Б.
Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття (М. Бажан).
В.
Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив (М. Луків).
Г.
Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі(М. Рильський).
Д.
Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду (М. Рильський).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №29 з 52

Позначте рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом:


А.
не/виконане завдання; не/скошена трава; не/розв’язана задача
Б.
не/прочитана книга; не/побілена хата; стіни не/фарбовані, а лаковані
В.
не/вишитий рушник; слова, ще нікому не/сказані; не/довантажена машина
Г.
не/доспівані пісні; квіти ніким не/зірвані; не/доплетений кошик
Д.
не/вивчений текст, не/узгоджені питання, поле не/засіяне
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №30 з 52

Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову: префікс, корінь, суфікс, закінчення:


А.
пречудовий, возз’єднаний, наддунайський, ухвалений
Б.
обсипати, підкреслений, по-українськи, перепиляний
В.
праотчий, розбитий, підфарбувати, провесінь
Г.
подарувати, прикордонний, сказаний, зробивши
Д.
підлеглий, підзвітний, розквітлий, придорожній
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №31 з 52

Позначте рядок, у якому в усіх словах при вимові відбувається уподібнення приголосних:


А.
безшумний, доріжка, (на) стежинці, просьба
Б.
дьогтю, кузня, пругкий, казка
В.
піднігтьовий, зцідити, боротьба, співачці
Г.
сережка, двигтить, стіжки, зчистити
Д.
пісня, вокзал, рюкзак, ложка
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №32 з 52

Позначте речення, у якому виділене слово вжито в переносному значенні:


А.
До булави треба й голови (Нар. творчість).
Б.
Як голова сивіє, то чоловік мудріє (Нар. творчість).
В.
У голову, як у торбу, що знайдеш, те й сховаєш (Нар. творчість).
Г.
Скільки голів, стільки й умів (Нар. творчість).
Д.
Хліб – усьому голова (Нар. творчість).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №33 з 52

Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складне речення з різними типами синтаксичного зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим):


А.
Демократія тим і добра, що при ній не держава руйнує людину, а людина будує державу і саму себе (Ліна Костенко).
Б.
Пігмей бажа високим буть на зріст, порядним хоче виглядати злодій, завжди злочинець – на ділах добродій (Д. Павличко).
В.
Преславне українське слово звучить у серці у моїм, бо мова – хліб, а не полова: я чув її із уст батьків (Г. Позняк).
Г.
Шануймося, бо одна у нас усіх Україна й життя у кожного одне! (Б. Гірський).
Д.
Ніколи я не знав, як тяжко жить без солов’я, що в пісні аж тремтить тільцем своїм маленьким (М. Рильський).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №34 з 52

Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складнопідрядне речення з однорідною підрядністю:


А.
Усіх, хто живе в Україні, має об’єднувати в суспільство українська мова, котру треба знати (Б. Олійник).
Б.
Скажи мені, всесильна мово, з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя? (С. Марченко).
В.
Повінь добрих почуттів затоплює вчителя, коли він чує, як довірливо тулиться до нього дитина (М. Стельмах).
Г.
Велике діло, коли людина має чисте сумління, коли ніякі тіні не каламутять, не забруднюють душу (М. Стельмах).
Д.
Хоч проживи сто і двісті років, Київ пізнати повністю неможливо, бо в кожного він свій, особливий, самобутній, неповторний (П. Загребельний).
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №35 з 52

Позначте рядки, у яких в усіх словах спрощення в групах приголосних позначається на письмі:


1.
піз..ній, гіган..ський, безсовіс..ний, балас..ний
2.
цінніс..ний, виїз..ний, швидкіс..ний, перехрес..ний
3.
заздріс..ний, кіс..лявий, бороз..на, улес..ливий
4.
тиж..невий, пристрас..ний, чес..но, міжоблас..ний
5.
волос..ний, особистіс..ний, зліс..ний, капос..ний
6.
зап’яс..ний, очис..ний, захис..ник, буревіс..ник
7.
звіс..но, блис..нути, пес..ливий, щас..ливий


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №36 з 52

Позначте рядки, у яких усі слова пишуться з апострофом:


1.
м..ятний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити
2.
в..язати, моркв..яний, комп..ютер, кур..єр
3.
дит..ясла, пів..ящика, верф..ю, ін..єкція
4.
пір..я, пів..ями, прив..ялений, п..єдестал
5.
пів..юрти, дзв..якнути, зв..язок, кров..ю
6.
солов..ї, тьм..яно, кон..юнктивіт, грав..юра
7.
черв..як, В..ячеслав, круп..яний, між..ярусний


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №37 з 52

Позначте рядки, у яких усі слова пишуться без м’якого знака:


1.
Уман..щина, майбут..нє, мен..ший, бджіл..ці
2.
землян..ці, яблун..ці, ремін..чик, емул..сія
3.
буквар.., ін..ший, куз..ня, чотир..ма
4.
тон..ший, ніч.., перелаз..мо, рибал..ці
5.
сопіл..ці, домен..щик, степ.., удар..те
6.
ад..ютант, ковз..кий, україн..ський, кан..йон
7.
ц..вях, наріж..те, різ..бяр, бояз..кість


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №38 з 52

Позначте рядки, у яких усі слова пишуться з подвоєними літерами:


1.
зран..я, безсмерт..я, пісен..ий, прочитан..ий
2.
страшен..ий, картин..ий, міськ..ом, від..зеркалити
3.
довгождан..ий, блажен..ий, згуртован..ий, височен..ий
4.
жит..єдайний, бов..аніти, роздоріж..я, Він..ич..ина
5.
узвиш..я, стат..ей, роз..броїти, суд..ів
6.
ріл..я, узбіч..я, проніс..я, відкрит..ів
7.
старан..о, воз..’єднання, відвідан..ий, прикордон..ий


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №39 з 52

Позначте рядки, у яких усі іменники у формі орудного відмінка однини мають у закінченні літеру -е (-є):


1.
кухар, пісня, круча, ячмінь
2.
стиль, колія, прізвище, мікрофон
3.
перпендикуляр, рій, плече, слюсар
4.
калач, кущ, кобзар, слухач
5.
вулиця, сім’я, бригадир, буквар
6.
надія, день, гай, соловей
7.
шабля, куля, перемога, ноша


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №40 з 52

Позначте рядки, у яких усі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -а (-я):


1.
зупинка трамва.., не вистачає кілограм.., виписав із підручник..
2.
прибув з Єгипт.., не поставив апостроф.., основи світогляд..
3.
літр бензин.., приміщення театр.., не було прапор..
4.
з останнього вагон.., вулиці Париж.., зібрали з гектар..
5.
недалеко від ліск.., сторінки журнал.., довгого коридор..
6.
сума сторін трикутник.., доїхали до Іртиш.., кабінет директор..
7.
з останнього пароплав.., грального майданчик.., чорного ча..


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №41 з 52

Позначте речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущено):


1.
Вже українське щире слово почув збагнув і визнав світ (Б. Дегтярьов).
2.
У світ ідемо щирими гостинними (В. Каюков).
3.
Навіть через вікна було видно як пухнасті сніги одсвічувались рожевими малиновими бризками зорі (М. Стельмах).
4.
Різкий північний вітер немилосердно бив в обличчя (М. Коцюбинський).
5.
За шкільними партами схилились чорняві біляві русяві голівки (І. Цюпа).
6.
Кругом хати росли старі велетенські волоські горіхи (І. Нечуй-Левицький).
7.
Сірі широко розплющені очі дивились на світ з упевненою довірливістю(Є. Гуцало).


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №42 з 52

Позначте речення, у яких перед словом як ставиться кома (розділові знаки пропущено):


1.
Мелашка була потрібна в господі як робітниця (І. Нечуй-Левицький).
2.
Дівчина сяяла як кущ калини (І. Нечуй-Левицький).
3.
Прокіп підходив спокійний і діловий як завжди (М. Коцюбинський).
4.
Промені як вії сонячних очей (П. Тичина).
5.
І. Франко знав і любив народну пісню як учений, демократ, патріот(М. Рильський).
6.
Хмара як лебідь пливе над лісами (П. Осадчук).
7.
Весь світ знає Довженка як великого кінорежисера.


Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №43 з 52

Установіть відповідність між словосполученнями та стилями мовлення, до яких вони належать:


1.
доводити до відома; відповідно до плану роботи; відповідальність покласти
2.
викинути з голови; одного поля ягода; підібгати хвоста
3.
мислити по-державному; голос тисячоліть; уписати героїчну сторінку
4.
веселкова роса; срібні струни мрій; усмішка долі
А.
офіційно-діловий
Б.
розмовний
В.
публіцистичний
Г.
художній
Д.
науковий
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №44 з 52

Установіть відповідність між фразеологічними антонімами:


1.
відкрити душу
2.
вискочити на сухе
3.
пальцем не ворухнути
4.
надягати машкару
А.
сховатися у шкаралущу
Б.
попасти в тенета
В.
зі шкури пнутися
Г.
зривати личину
Д.
берегти нерви
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №45 з 52

Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:


1.
Вечірнє сонце, дякую за день! Вечірнє сонце, дякую за втому! (Ліна Костенко).
2.
Задзвонили в усі дзвони по всій Україні (Т. Шевченко).
3.
Світлішає в житті і на душі(О. Підсуха).
4.
Десять раз подумай, а раз скажи (Нар. творчість).
А.
односкладне означено-особове
Б.
односкладне неозначено-особове
В.
односкладне безособове
Г.
односкладне узагальнено-особове
Д.
односкладне називне
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №46 з 52

Установіть відповідність між словами та способами їх творення:


1.
працездатний, землемір, водогін
2.
обніжок, настільний, неробство
3.
випадковість, їдучи, барвінковий
4.
заклик, переділ, вимір
А.
складання основ
Б.
префіксально-суфіксальний
В.
суфіксальний
Г.
безсуфіксальний
Д.
префіксальний
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №47 з 52

Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та типами їх підрядної частини:


1.
Якби мені сила та воля, жив би без горя (Нар. творчість).
2.
Теплий туман слався по полю й наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому(М. Коцюбинський).
3.
Соборна Вкраїно, всі храми твої відбудуєм, щоб лунами дзвонів сягнути духовних вершин(С. Шевченко).
4.
Україна моя починається там, де доля моя усміхається(П. Осадчук).
А.
підрядне умови
Б.
підрядне наслідку
В.
підрядне мети
Г.
підрядне місця
Д.
підрядне з’ясувальне
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №48 з 52

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень), виконайте завдання 48-50, виберіть три правильні відповіді.

(1) Найголовніша ознака індивідуальності народу це його мова. (2) Мова знаряддя для засвоєння спадщини минулого найвищих здобутків людської культури. (3) Завдяки прилученню дитини до чарів слова в неї виникає спрага пізнання бажання глибше опанувати духовні багатства людства. (4) Слово наймогутніше знаряддя що уможливлює перегук поколінь. (5) Воно є запорукою нашої гідності й незнищенності. (6) В. Сухомлинський казав що словом можна створити красу душі. (7) Прилучення до скарбів рідної мови надає нам духовної дужості.

(За І. Вихованцем)

Позначте речення, у яких ужито прикметники найвищого ступеня порівняння:



Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №49 з 52

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень), виконайте завдання 48-50, виберіть три правильні відповіді.

(1) Найголовніша ознака індивідуальності народу це його мова. (2) Мова знаряддя для засвоєння спадщини минулого найвищих здобутків людської культури. (3) Завдяки прилученню дитини до чарів слова в неї виникає спрага пізнання бажання глибше опанувати духовні багатства людства. (4) Слово наймогутніше знаряддя що уможливлює перегук поколінь. (5) Воно є запорукою нашої гідності й незнищенності. (6) В. Сухомлинський казав що словом можна створити красу душі. (7) Прилучення до скарбів рідної мови надає нам духовної дужості.

(За І. Вихованцем)

Позначте речення, ускладнені однорідними членами:



Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №50 з 52

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень),
виберіть три правильні відповіді.

(1) Найголовніша ознака індивідуальності народу це його мова. (2) Мова знаряддя для засвоєння спадщини минулого найвищих здобутків людської культури. (3) Завдяки прилученню дитини до чарів слова в неї виникає спрага пізнання бажання глибше опанувати духовні багатства людства. (4) Слово наймогутніше знаряддя що уможливлює перегук поколінь. (5) Воно є запорукою нашої гідності й незнищенності. (6) В. Сухомлинський казав що словом можна створити красу душі. (7) Прилучення до скарбів рідної мови надає нам духовної дужості.

(За І. Вихованцем)

Позначте речення з тире між підметом і присудком:



Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №51 з 52

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень),
виконайте завдання
51-52, виберіть три правильні відповіді.

(1) Мово рідна ти безконечна могутня як море. (2) Скарбе мій єдиний з тобою я найбагатший і найдужчий у світі. (3) Без тебе я перекотиполе що його вітер несе в сіру безвість. (4) Ти клекочеш у гніві як вулкан. (5) Ти зігріваєш словом мов сонце. (6) Ти місток до прийдешнього про яке мріяло людство. (7) Красо моя єдина печаль проймає що не вистачить життя аби переплисти твій мовний океан.

(За С. Плачиндою)

Позначте речення, ускладнені звертаннями:



Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Завдання №52 з 52

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень),
виконайте завдання
51-52, виберіть три правильні відповіді.

(1) Мово рідна ти безконечна могутня як море. (2) Скарбе мій єдиний з тобою я найбагатший і найдужчий у світі. (3) Без тебе я перекотиполе що його вітер несе в сіру безвість. (4) Ти клекочеш у гніві як вулкан. (5) Ти зігріваєш словом мов сонце. (6) Ти місток до прийдешнього про яке мріяло людство. (7) Красо моя єдина печаль проймає що не вистачить життя аби переплисти твій мовний океан.

(За С. Плачиндою)

Позначте речення з порівняльними зворотами:



Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді

Вибрати іншу сесію