Ваш результат
...

...

Завдання №1 з 67

Частина 1
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Рядки
    Місяць на небі, зіроньки сяють,
    Тихо по морю човен пливе.
    В човні дівчина пісню співає,
    А козак чує – серденько мре…

узято з


А.
народної думи
Б.
історичної пісні
В.
родинно-побутової пісні
Г.
суспільно-побутової пісні
Д.
календарно-обрядової пісні
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №2 з 67

Сон Святослава, поразка русичів на річці Каялі, плач Ярославни – це епізоди твору, де є образ


А.
співця Бояна
Б.
козака Енея
В.
боярина Тугара Вовка
Г.
бранки Марусі Богуславки
Д.
гетьмана Богдана Хмельницького
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №3 з 67

Пошуки суспільної сили (національної еліти), яка спроможна згуртувати народ (націю), зміцнити державу, – одна з проблем твору


А.
«Всякому місту – звичай і права…»
Б.
«Кайдашева сім’я»
В.
«Тіні забутих предків»
Г.
«Майстер корабля»
Д.
«Чорна рада»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №4 з 67

Дійовими особами першого драматичного твору нової української літератури є


А.
Тетерваковський і Терпилиха
Б.
Лукаш і Мавка
В.
Боруля і Красовський
Г.
Мокій і Уля
Д.
Кайдаш і Кайдашиха
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №5 з 67

У жанрі послання написано твір, у якому є рядки


А.
«І мене в сім’ї великій, / В сім’ї вольній, новій,
Не забудьте пом’янути / Незлим тихим словом…»
Б.
«За горами гори, хмарою повиті,/ Засіяні горем, кровію политі.
Споконвіку Прометея / Там орел карає...»
В.
«Кохайтеся, чорнобриві, / Та не з москалями,
Бо москалі – чужі люде, / Роблять лихо з вами…»
Г.
«Якби ви вчились так, як треба, / То й мудрость би була своя.
А то залізете на небо: / — І ми – не ми, і я – не я!..»
Д.
«Мій медведик! Стоїть собі, / Голову понурив,
Сіромаха. Де ж ділася / Медвежа натура? / Мов кошеня, такий чудний…»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №6 з 67

У творі «Маруся Чурай» однією з центральних є проблема


А.
зумисної русифікації україномовного населення
Б.
фатального зіткнення духовного й матеріального
В.
трагічної боротьби за гетьманську владу
Г.
нестерпного становища покріпаченого селянства
Д.
відповідальності людини за збереження довкілля
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №7 з 67

Словами «Чим ми побідили? Чи нашим оружжям тілько? Ні. Чи нашою хитрістю тілько? Ні. Ми побідили нашим громадським ладом, нашою згодою і дружністю. Уважайте добре на се…» звертається до однодумців


А.
Іван Брюховецький
Б.
Григорій Многогрішний
В.
князь Ігор
Г.
Захар Беркут
Д.
доктор Тагабат
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №8 з 67

На ілюстрації зображено епізод твору


А.
«Маруся Чурай»
Б.
«Модри Камень»
В.
«Три зозулі з поклоном»
Г.
«Сон» («У всякого своя доля…»)
Д.
«Тіні забутих предків»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №9 з 67

Фантастичний політ оповідача за совою з України до Сибіру й далі до Петербурга зображено у творі


А.
«Тіні забутих предків»
Б.
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
В.
«Сон» («У всякого своя доля …»)
Г.
«Три зозулі з поклоном»
Д.
«Тигролови»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №10 з 67

Словами «Прийми ж сей спів, хоч тугою повитий, / Та повний віри; хоч гіркий, та вільний, / Твоїй будущині задаток, слізьми злитий, / Твойому генію мій скромний дар весільний» звертається до свого народу ліричний герой твору


А.
Євгена Маланюка
Б.
Івана Котляревського
В.
Григорія Сковороди
Г.
Тараса Шевченка
Д.
Івана Франка
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №11 з 67

Уславлення борців за вільну Україну на початку ХХ ст. – ідея твору, де наявні óбрази


А.
Аскольдова могила; кривава дорога; Дніпро-ріка
Б.
синова колиска; Батьківщина; рідна мати
В.
Чорне море; бідні невольники; пан турецький
Г.
далека дорога; материнська усмішка; рушник вишиваний
Д.
лемки у крисанях; місяць круглий; снігова завія
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №12 з 67

Проблема емансипації жінки та її самореалізації є ключовою у творі


А.
«О панно Інно...»
Б.
«Valse mélancolique»
В.
«Блакитна Панна»
Г.
«Я (Романтика)»
Д.
«Дума про Марусю Богуславку»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №13 з 67

«Любові всевишній» автор присвячує твір, у якому зображено «любовний трикутник»


А.
Софія – Михайло – Марфа
Б.
Мавка – Лукаш – Килина
В.
Маруся – Гриць – Галя
Г.
Микола – Марися – Націєвський
Д.
Петро – Наталка – Тетерваковський
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №14 з 67

Слова «Без надії таки сподіватись» – провідний мотив твору, де є рядки


А.
«В житті ти мною згордувала, / Моє ти серце надірвала...»
Б.
«Я на вбогім сумнім перелозі / Буду сіять барвисті квітки...»
В.
«Я ж у полоні нав’язливих дум: / Лише одне непокоїть мій ум...»
Г.
«О слово рідне! Шум дерев! / Музика зір блакитнооких...»
Д.
«Сьогодні усе для тебе – / Озера, гаї, степи...»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №15 з 67

Ознаки постмодернізму відчутні в рядках


А.
«Ради тебе перли в душу сію, / Ради тебе мислю і творю…
Хай мовчать Америки й Росії, / Коли я з тобою говорю».
Б.
«І оживе добра слава, / Слава України,
І світ ясний, невечерній / Тихо засіяє».
В.
«Хай згинуло, хай загуло – / Вони лишилися, як криця!
І жадний примус, жадне зло / Їх не примусило скориться!»
Г.
«скрипка люлька коломийка і колекція наліпок
він не вмер він ще стріляє вічний революцьйонер».
Д.
«Красиве засмагле сонце / В золотих переливах кучерів,
У червоній сорочці навипуск, / Що їхало на велосипеді…»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №16 з 67

Проаналізуйте твір і виконайте завдання 16–20 до нього.

Покину нудні сигнатурки в аптеці,
Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці
У північних морях.


Мов хмари, вони пропливають сріблисті,
Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті
Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті,
Лише люди та дим.


Під парусом біло-крилатим
Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом
У далеких морях.

Максим Рильський

Автор вірша належить до


А.
поетів «празької школи»
Б.
«київських неокласиків»
В.
шістдесятників
Г.
театру корифеїв
Д.
постмодерністів
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №17 з 67

Проаналізуйте твір і виконайте завдання 16–20 до нього.

Покину нудні сигнатурки в аптеці,
Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці
У північних морях.
Мов хмари, вони пропливають сріблисті,
Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті
Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті,
Лише люди та дим.
Під парусом біло-крилатим
Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом
У далеких морях.

Максим Рильський

Неоромантична туга за морем, символом чистоти й вічно мінливої далечі, споріднює поезію з твором, у якому персонажами є


А.
Медвин, Фійона, Дядоров
Б.
Дідух, Катерина, Михайло
В.
Богдан, Сев, Тайах
Г.
Степан, Зоська, Гнідий
Д.
Мокій, Рина, Тертика
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №18 з 67

Проаналізуйте твір і виконайте завдання 16–20 до нього.

Покину нудні сигнатурки в аптеці,
Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці
У північних морях.
Мов хмари, вони пропливають сріблисті,
Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті
Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті,
Лише люди та дим.
Під парусом біло-крилатим
Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом
У далеких морях.

Максим Рильський

В останній строфі використано


А.
анафору
Б.
паралелізм
В.
антитезу
Г.
порівняння
Д.
тавтологію
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №19 з 67

Проаналізуйте твір і виконайте завдання 16–20 до нього.

Покину нудні сигнатурки в аптеці,
Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці
У північних морях.
Мов хмари, вони пропливають сріблисті,
Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті
Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті,
Лише люди та дим.
Під парусом біло-крилатим
Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом
У далеких морях.

Максим Рильський

Рядки «А тут, у набридлому місті, / Лише люди та дим» суголосні з настроєм оповідача твору


А.
«Три зозулі з поклоном»
Б.
«Valse mélancolique»
В.
«Intermezzo»
Г.
«Камінний хрест»
Д.
«Мина Мазайло»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №20 з 67

Проаналізуйте твір і виконайте завдання 16–20 до нього.

Покину нудні сигнатурки в аптеці,
Забуду дітей в пелюшках –
І поїду ловить оселедці
У північних морях.
Мов хмари, вони пропливають сріблисті,
Підвладні законам своїм,
І буря в своєму звитяжному свисті
Літає в плащі сніговім, –
А тут, у набридлому місті,
Лише люди та дим.
Під парусом біло-крилатим
Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом
У далеких морях.

Максим Рильський

Ідеї твору відповідає вислів


А.
Сьогоднішньої робóти на завтра не відкладай.
Б.
Бери вершину – і матимеш середину.
В.
Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
Г.
Комý душа болить, тому весь світ плаче.
Д.
Фантазія «рятує» від сірих буднів.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №21 з 67

Увідповідніть справжнє ім’я письменника з уривком із його твору.


Письменник
1.
Панас Рудченко
2.
Іван Левицький
3.
Іван Тобілевич
4.
Микола Фітільов
Уривок із твору
А.
«А запорожці схопили Іванця за руки да вже й на стіл саджають, і булаву й бунчук до рук дають. Зопхнули й князя з думними дяками, як поперлись…»
Б.
«Портьєра роздвинулась, і в мій кабінет увійшло двоє… Вони були остаточно налякані обстановкою: аристократична розкіш, княжі портрети й розгардіяш – порожні пляшки, револьвери й синій цигарковий дим…»
В.
«Я не хвалю своїх синів, але, коли правду сказати, то на всі Семигори немає таких хлопців, як мої. Що вже робочі, слухняні, покірливі, то дай, Боже, таких дітей усякому…»
Г.
«Хазяйство ледве живе, а дворянство без розуму і без науки хліба не дасть. Послухай мене: спалú всі бумаги, щоб і не свербіло…»
Д.
«Мотря, качаючись на печі, цілісіньку ніч не спала, теж плакала… Думала піти сказати на сина, що він розбоєм промишляє, щоб узяти його разом з його лихою ватагою…»
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №22 з 67

Увідповідніть ім’я персонажа із суголосним з його долею висловом.


Персонаж
1.
Еней («Енеїда»)
2.
Катерина («Катерина»)
3.
Маруся («Кайдашева сім’я»)
4.
Чіпка («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)
Вислів
А.
Не було добра змалку, не буде й до останку.
Б.
І хороша, і вродлива, тільки шкода, що сварлива.
В.
Брехнею світ пройдеш, а назад не вернешся.
Г.
Козацькому роду нема переводу.
Д.
Любов – не пожежа, займеться – не згасиш.
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №23 з 67

Увідповідніть ім’я письменника з висловлюванням про нього.


Письменник
1.
Павло Тичина
2.
Андрій Малишко
3.
Іван Драч
4.
Василь Стус
Висловлювання
А.
«Це був кінодраматург, відчайдушний реформатор у сфері поетики. Найулюбленіший жанр його ранньої творчості – балада. Його новаторство насамперед полягає в прагненні поєднати прадавнє народнопоетичне й сучасне осягнення життя…»
Б.
«Принциповий, нетерпимий до будь-якої неправди, не міг миритися з радянською ідеологією… Так, у вересні 1965 року, під час прем’єри фільму С. Параджанова “Тіні забутих предків” у Києві, узяв участь в акції протесту проти масових політичних репресій у Радянському Союзі…»
В.
«Його перші спроби вражали всіх сучасників. Він був особливим, бо в ньому поєдналося все – він був і музикантом, і художником, і поетом. Дивовижної чистоти і святості ця людина була. І як його стали ламати і крутити… Але попри все він зумів відбутися як великий поет на початку своєї діяльності…»
Г.
«Поет-патріот і воїн за духом, ще у 20-х роках минулого століття на фронтах громадянської війни у складі добровольчої армії УНР захищав суверенність Вітчизни, осмислював поразку її в закордонних таборах для інтернованих осіб і розвивав ідею утвердження державності України, перебуваючи на теренах чехословацької еміграції…»
Д.
«Митець приятелював із такими відомими письменниками, як Максим Рильський та Остап Вишня, писав тексти до пісень, які звучали в Довженкових фільмах. Проте найкращі свої пісні створив у співавторстві з композитором Платоном Майбородою…»
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №24 з 67

Увідповідніть ім’я персонажа літературного твору з ключовими словами.


Персонаж
1.
Мина Мазайло
2.
То-Ма-Кі
3.
Степан Радченко
4.
Григорій Многогрішний
Ключові слова
А.
письменник, Київ, кар’єра
Б.
авіатор, Далекий Схід, нескореність
В.
розвідник, Карпати, війна
Г.
службовець, Харків, українізація
Д.
редактор, Одеса, дружба
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №25 з 67

Частина 2
УКРАЇНСЬКА МОВА

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення


А.
Якби не стримінгові сервіси, здоров’я глядачів не викликало б занепокоєння.
Б.
Поціновувачі «мильних опер» годинами сидять, мов приклеєні до диванів.
В.
Хвороблива пристрасть до серіалів значно посилює гіподинамію.
Г.
А довге сидіння підвищує ризик розвитку серцево-судинних захворювань.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №26 з 67

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

Психологиня, (1)донька моєї (2)подруги, пообіцяла (3)принести (4)черговий (5)фаховий журнал, де зробила (6)позначки щодо цікавих (7)випадків (8)підліткових (9)уподобань.


НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами


А.
1, 4, 6, 9
Б.
2, 3, 5, 7
В.
1, 3, 5, 9
Г.
2, 4, 6, 8
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №27 з 67

Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка


А.
блис..нути, улес..ливий, очис..ний, реміс..ник
Б.
тиж..невий, хрус..нути, балас..ний, провіс..ник
В.
доблес..ний, якіс..ний, заздріс..но, випус..ний
Г.
безшелес..но, гіган..ський, виїз..ний, облас..ний
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №28 з 67

Помилку в написанні слова допущено в рядку


А.
престиж, риторика, діалог
Б.
паритет, вінегрет, стиліст
В.
директор, силікон, дісконт
Г.
диригент, симфонія, дисплей
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №29 з 67

Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


А.
увеч..рі, увічл..вість, упередж..ний
Б.
оч..видячки, змал..чку, ч..мдуж
В.
беззаст..режно, кр..шити, змуш..ний
Г.
б..нтежний, к..рівний, кл..котить
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №30 з 67

Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


А.
від..ємний, підв..ялити, супер..ядро
Б.
ін..єкційний, між..ярусний, б..ювет
В.
з..єднати, кур..йозний, суб..єктивізм
Г.
інтер..єр, розм..якшувати, ф..юзеляж
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №31 з 67

Дефіс замість скісної риски треба писати в усіх словах рядка


А.
суспільно/політичний, суспільно/корисний, суспільно/економічний
Б.
південно/український, південно/західний, південно/слов’янський
В.
садово/городній, садово/декоративний, садово/парковий
Г.
науково/дослідний, науково/практичний, науково/подібний
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №32 з 67

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті


А.
В Україні за підтримки Організації з безпеки і співробітництва в Європі триває загальнонаціональна кампанія, присвячена питанням кібербезпеки.
Б.
У межах цих заходів журналіська спільнота отримала відео-ролики з рекомендаціями щодо безпечної поведінки в кіберпросторі.
В.
А школярі в усіх регіонах країни ознайомлятся з інфоброшюрами «5 правил захисту інформації від злому в інтернеті» і «5 правил безпечного шопінгу в інтернеті».
Г.
Зосередженя уваги перед усім на школярах зумовлене їхньою схильністю до необдуманих дій в інтернеті, а отже, беззахисністю перед кібершахраями.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №33 з 67

Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ


А.
родовище
Б.
вовчище
В.
попелище
Г.
сховище
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №34 з 67

Завдання 34–38 стосуються тексту з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього тексту, добираючи для кожного з пропусків 34–38 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних завданнях.

Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) ___________ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) ___________ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) ___________ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) ___________ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) ___________частин заходу.


А.
заснування
Б.
спорудження
В.
конструювання
Г.
створення
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №35 з 67

Завдання 34–38 стосуються тексту з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього тексту, добираючи для кожного з пропусків 34–38 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних завданнях.

Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) ___________ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) ___________ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) ___________ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) ___________ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) ___________частин заходу.


А.
підняті
Б.
дані
В.
порушені
Г.
виставлені
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №36 з 67

Завдання 34–38 стосуються тексту з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього тексту, добираючи для кожного з пропусків 34–38 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних завданнях.

Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) ___________ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) ___________ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) ___________ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) ___________ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) ___________частин заходу.


А.
стикаються
Б.
зустрічаються
В.
пересікаються
Г.
перетинаються
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №37 з 67

Завдання 34–38 стосуються тексту з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього тексту, добираючи для кожного з пропусків 34–38 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних завданнях.

Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) ___________ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) ___________ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) ___________ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) ___________ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) ___________частин заходу.


А.
особистим
Б.
міжусобним
В.
особовим
Г.
особистісним
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №38 з 67

Завдання 34–38 стосуються тексту з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього тексту, добираючи для кожного з пропусків 34–38 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних завданнях.

Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) ___________ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) ___________ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) ___________ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) ___________ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) ___________частин заходу.


А.
неформалістичних
Б.
неформальних
В.
неформалістських
Г.
неформених
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №39 з 67

Потребує редагування речення


А.
Урахувавши досвід попередників, можемо уникнути багатьох помилок.
Б.
Довідавшись про щось нове, доцільно використовуймо його у власній діяльності.
В.
Будь готовий до труднощів і зневіри, вибудовуючи своє майбутнє на піску.
Г.
Усвідомлюючи наслідки власних вчинків, маємо діяти відповідально та помірковано.
Д.
Розв’язуючи життєві проблеми, спочатку вони можуть здаватися складними.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №40 з 67

НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку


А.
«Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», – повідомляє пресслужба відомства.
Б.
Посадовець зазначає: «Погоджено проєкт рішення про зменшення використання поліетиленових пакетів у місцях продажу товарів».
В.
«Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовій продукції,– наголошує розробник проєкту, а далі пояснює: – Це можуть бути полімерні чи паперові екопакети, багаторазові торбинки тощо».
Г.
«Щороку в масштабах ЄС на смітники вивозять вісім мільярдів поліетиленових упакувань, – мотивують це рішення чиновники, – тобто на одного європейця припадає 200 таких одноразових пакетів за рік».
Д.
«Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними наслідками для флори та фауни» – додає автор проєкту Костянтин Яловий.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №41 з 67

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Учені створили програму,(1) давно очікувану користувачами:(2) за її допомогою можемо проникати в «розум» інших комп’ютерів,(3) передбачаючи
їхні майбутні дії,(4) і цю розробку,(5) що здатна здійснити революцію в науці,(6) уже називають першим кроком до вільної взаємодії між людьми та машинами.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


А.
кома 1 – при відокремленому означенні
Б.
двокрапка 2 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучни- ковим зв’язком
В.
кома 3 – при відокремленій обставині
Г.
кома 4 – при однорідних членах речення
Д.
коми 5, 6 – при підрядній частині складного речення
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №42 з 67

Прочитайте діалог.

— Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів, – укотре емоційно нагадав тато.
— На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра, – відповіла донька.

Точно передає зміст діалогу речення


А.
Марічка поскаржилася, мовляв, фарба в картриджі швидко закінчується, через те що тато постійно просить щось роздрукувати.
Б.
Татові не сподобалося, що через використаний картридж Марічка ніяк не може роздрукувати пакет потрібних документів.
В.
Тато емоційно нагадав Марічці роздрукувати пакет потрібних документів, але донька сказала, що не зможе через використаний картридж.
Г.
Тато не вважає використаний картридж вагомою причиною, тому просить Марічку таки роздрукувати пакет документів.
Д.
Марічка знову відмовилася роздрукувати пакет документів, хоча тато емоційно вчергове нагадав про те, що треба було замінити картридж.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №43 з 67

Завдання 43–47 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

Не ________ на часі, коли очищаєте кавомолку після використання, цим ви ________ термін її використання.


А.
економіте, подовжите
Б.
економліть, подовжете
В.
економіть, подовжити
Г.
економьте, подовжте
Д.
економте, подовжите
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №44 з 67

Завдання 43–47 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

Спочатку подадуть ________ кружальцями салямі та шматочки твердого ________ у формі трикутничків.


А.
нарізане, сира
Б.
нарізану, сиру
В.
нарізаний, сира
Г.
нарізане, сиру
Д.
нарізану, сира
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №45 з 67

Завдання 43–47 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

Запрошуємо на тренінг з письменницької майстерності, де Вас навчать ________ якісного художнього тексту. На заняттях працюємо в зошитах, створених ________ культової книги «Гра престолів».


А.
усіх секретів, по мотивам
Б.
усіма секретами, по мотивах
В.
усім секретам, за мотивами
Г.
усім секретам, по мотивам
Д.
усіх секретів, за мотивами
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №46 з 67

Завдання 43–47 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

Візитівкою виставкового стенда, розташованого в павільйоні ВДНГ, цього року ________ робот-газонокосарка: саме це диво привабило ________  кількість відвідувачів.


А.
став, найвеликішу
Б.
стала, саму більшу
В.
стала, саму найбільшу
Г.
став, найбільшу
Д.
стала, найбільш велику
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №47 з 67

Завдання 43–47 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

Емігрантські поневіряння Євгена Маланюка розпочалися з Польщі ще ________ року, потім були Чехословаччина, Німеччина, а у віці ________ років письменник залишає Європу й упродовж останніх ________ живе в США


А.
тисяча дев’ятсот двадцятого, п’ятдесяти двох, дев’ятнадцяти
Б.
тисячу дев’ятсот двадцятого, п’ятидесяти двох, дев’ятнадцятьох
В.
тисяча дев’ятисот двадцятого, п’ятидесяти двух, дев’ятнадцятьох
Г.
тисячу дев’ятисот двадцятого, п’ятдесятьох двох, дев’ятнадцяти
Д.
тисяча дев’ятсот двадцятого, п’ятдесяти двух, дев’ятнадцяти
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №48 з 67

Завдання 48–52 стосуються речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.

Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в такій послідовності


А.
Б.
В.
Г.
Д.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №49 з 67

Завдання 48–52 стосуються речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.

Відокремленою обставиною ускладнено речення, позначене


А.
Б.
В.
Г.
Д.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №50 з 67

Завдання 48–52 стосуються речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.

Вставним словом ускладнено речення, позначене


А.
Б.
В.
Г.
Д.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №51 з 67

Завдання 48–52 стосуються речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному


А.
Б.
В.
Г.
Д.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №52 з 67

Завдання 48–52 стосуються речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.

Однорідні присудки є в реченні, позначеному


А.
Б.
В.
Г.
Д.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №53 з 67

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.


Фразеологізм
1.
рвали боки
2.
рвали руки
3.
рвали вуха
4.
рвали горло
Речення
А.
Наші хлопці допомагали організувати вечірку до Дня студента: обладнання було таке важке, що довго […], поки все облаштували.
Б.
Тільки-от музику якусь дивну грали: гості, здивовані незрозумілими звуками, жалілися, що вони дійсно[…].
В.
Була й одна компанія незадоволених: ці молодики так наполегливо вимагали замінити диджея, просто […].
Г.
І без модників і модниць не обійшлося: в ультрафіолеті їхні футболки так блищали, що аж […].
Д.
Під кінець вечірки все налагодилося, бо жартівники виступили так, що всі […].
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №54 з 67

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Меми (1)зазвичай метафоричні, (2)однак ніщо так не вбиває метафору, як її (3)надуживаність, унаслідок чого цей троп перетворюється на банальність, штамп, тобто на (4)той самий мем.


А.
іменник
Б.
прикметник
В.
займенник
Г.
прислівник
Д.
сполучник
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №55 з 67

З’ясуйте тип кожного речення.


Речення
1.
До кожного лікарського засобу додано інструкцію; спочатку може здатися, що інформація в ній призначена лише для фахівців, але це не так.
2.
Насамперед потрібно впевнитися, чи назва препарату на упакуванні збігається з назвою в інструкції, що містить надзвичайно важливі для пацієнта розділи.
3.
У частині «Показання до застосування» має бути зазначено захворювання чи стан, проте в будь-якому разі треба з’ясувати в лікаря доцільність уживання цього засобу.
4.
Ліки, як і продукти харчування, мають властивість псуватися: за неправильного зберігання їх ефективність істотно знизиться, застосування ж може завдати більше шкоди, ніж користі.
Тип речення
А.
просте ускладнене
Б.
складносурядне
В.
складнопідрядне
Г.
складне безсполучникове
Д.
складне з різними видами зв’язку
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №56 з 67

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.


Просте речення
1.
Формат виступів «науковий слем» походить від конкурсів молодих поетів «поетичний слем», започаткованих свого часу в американських барах.
2.
Через некомерційність таких заходів знайти майданчик для показу наукових досягнень складно.
3.
А після популяризації такого формату його авдиторія сягнула кількох тисяч глядачів і вже не в барах, а в концертних залах.
4.
Багато хто з прихильників наукового слему приходить сюди дізнатися про щось нове, подане в цікавій формі.
Складне речення
А.
Науковий слем – своєрідний розважальний жанр у вигляді виступу, під час якого вчені з гумором розповідають про свою роботу як дослідників.
Б.
Як тільки участь у науковому слемі підтверджено, треба надіслати організаторам докладну презентацію виступу, збагачену цікавинками й спецефектами.
В.
Під час виступу треба зосередитися на об’єктах і методах дослідницької роботи, оскільки в науково-популярних лекціях найважливішим є пояснити суть проблеми.
Г.
Автори обов’язково мають додати до виступу кілька жартів, щоб легше було сприймати інколи складну наукову інформацію.
Д.
Хоча учасники наукового слему розповідають кожен про своє, переможцями стають ті, кого обрали глядачі гучністю оплесків.
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №57 з 67

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.


Член речення
1.
підмет
2.
присудок
3.
додаток
4.
означення
Приклад речення
А.
Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.
Б.
У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.
В.
Скасовано всілякі заборони – і волі дух зривається в простір.
Г.
Циферблат наріжного годинника хуртовина снігом замела.
Д.
Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною стрічкою Рось.
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №58 з 67

Уважно прочитайте наведені нижче тексти (цифри зліва позначають номери абзаців) і виконайте завдання 58–66 до них.

Текст А

Текст Б

Текст В

Змісту текстів Б і В стосується твердження


А.
Вища освіта є потрібною, адже дає фундаментальні теоретичні знання.
Б.
Іти працювати потрібно якомога швидше: робота – ось реальне навчання.
В.
Роботодавці вважають більш привабливими дипломованих фахівців.
Г.
Для життєвого успіху необхідні самовдосконалення і постійний розвиток.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №59 з 67

Уважно прочитайте наведені нижче тексти (цифри зліва позначають номери абзаців) і виконайте завдання 58–66 до них.

Текст А

Текст Б

Текст В

У тексті Б можна знайти підтвердження всім наведеним нижче фрагментам тексту А, ОКРІМ


А.
Освіта – це процес здобуття інформації та навичок, необхідних для створення фундаменту, що знадобиться в житті.
Б.
Навчаючись тут, майбутній фахівець не тільки накопичує корисну інформацію, а й набуває необхідних важливих навичок.
В.
Постійно вчитися потрібно для того, щоб почуватися щасливо й задоволено, претендувати на гарну роботу, гідну зарплату.
Г.
Хороший фахівець повинен мати вищу освіту, навіть якщо він працює не за своєю спеціальністю.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №60 з 67

Уважно прочитайте наведені нижче тексти (цифри зліва позначають номери абзаців) і виконайте завдання 58–66 до них.

Текст А

Текст Б

Текст В

Ідея мему із зображенням засновника Microsoft Білла Гейтса перегукується з твердженням у рядку


А.
Вища освіта має важливе значення під час влаштування на роботу.
Б.
Хороший фахівець повинен мати вищу освіту, якщо навіть він працює не за своєю спеціальністю.
В.
Вища освіта не потрібна для успіху, вона не гарантує кар’єри.
Г.
Вища академічна кваліфікація розширює вибір під час пошуку нової роботи.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №61 з 67

Уважно прочитайте наведені нижче тексти (цифри зліва позначають номери абзаців) і виконайте завдання 58–66 до них.

Текст А

Текст Б

Текст В

У тексті В названо всі проблеми сучасної вищої освіти, ОКРІМ


А.
Багато теорії – практика ж фактично розпочинається вже на робочому місці.
Б.
Контрактна форма навчання у виші потребує великих фінансових витрат.
В.
Вища освіта не є гнучкою, у ній немає адаптивності.
Г.
Виші не дають студентові реальної «картинки» його майбутньої професії.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №62 з 67

Уважно прочитайте наведені нижче тексти (цифри зліва позначають номери абзаців) і виконайте завдання 58–66 до них.

Текст А

Текст Б

Текст В

Незалежний освітній аналітик-консультант Юрій Федорченко висловлює думку про те, що університет запрошує викладача й студента в авдиторіїї та поза нею до співпраці, адже студенти – це не школярі, а своєрідна творча лабораторія, студія тощо. Протилежну ситуацію описано в абзаці.


А.
15
Б.
13
В.
8
Г.
5
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №63 з 67

Уважно прочитайте наведені нижче тексти (цифри зліва позначають номери абзаців) і виконайте завдання 58–66 до них.

Текст А

Текст Б

Текст В

Ознаки розмовного стилю притаманні


А.
текстам А і Б
Б.
текстам Б і В
В.
текстам А і В
Г.
текстам А, Б і В
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №64 з 67

Частина 3
УКРАЇНСЬКА МОВА

Завдання 64–66 стосуються попередніх текстів і передбачають надання відповіді у формі письмового висловлення обсягом, визначеним умовою кожного завдання. Виконуючи завдання, чітко дотримуйтеся умов до нього.

Який із текстів доречно доповнити запропонованим мемом? Обґрунтуйте свою позицію, покликаючись до змісту обраного Вами тексту.

(2–3 речення)



Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

Завдання №65 з 67

Завдання 64–66 стосуються попередніх текстів і передбачають надання відповіді у формі письмового висловлення обсягом, визначеним умовою кожного завдання. Виконуючи завдання, чітко дотримуйтеся умов до нього.

На основі прочитаних текстів сформулюйте й запишіть дві риси сучасної освіченої людини. Коротко поясніть свій вибір.

(3–4 речення)



Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

Завдання №66 з 67

Завдання 64–66 стосуються попередніх текстів і передбачають надання відповіді у формі письмового висловлення обсягом, визначеним умовою кожного завдання. Виконуючи завдання, чітко дотримуйтеся умов до нього.

Розгляньте результати опитування, наведені на діаграмі. Яку із запропонованих під час опитування оцінок, на Вашу думку, поставив би вітчизняній вищій освіті автор тексту А, а яку – автор тексту В. Поясність свою позицію, покликаючись до відповідних текстів.

(3–4 речення)



Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

Завдання №67 з 67

Частина 4
УКРАЇНСЬКА МОВА

Завдання 67 передбачає надання розгорнутої письмової відповіді. Виконуючи завдання, чітко дотримуйтеся визначених умов.

Прочитайте наведений у рамці нижче уривок.

Які складники креативності, на Вашу думку, є особливо важливими для самореалізації людини та її конкурентноспроможності на ринку праці?

Відповідаючи на питання, дотримуйтесь таких вимог:

  • сформулюйте тезу,
  • наведіть два переконливі аргументи, що найкраще підтвердять Вашу думку,
  • проілюструйте один з аргументів окресленою в часі й просторі подією з історії чи суспільно-політичного життя або випадком з власного життя, а інший – прикладом з мистецтва (художньої літератури чи інших видів мистецтва) (зазначте автора й назву твору, укажіть на  проблему, порушену митцем, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату тощо; не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики óбразів),
  • сформулюйте висновок.

 



Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

Вибрати іншу сесію