Ваш результат
...

...

Завдання №1 з 58

На перший склад падає наголос у слові


А.
віршовий
Б.
підлітковий
В.
корисний
Г.
фаховий
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №2 з 58

Однорідними означеннями ускладнено речення (розділові знаки пропущено)


А.
Невеликі карі очі блищали з-під чорних брів.
Б.
Бурхливе вранішнє море хлюпало в сонний берег.
В.
Обережні приглушені кроки наполохали сарну.
Г.
Легка синювата пара здіймалася над розігрітою землею.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №3 з 58

НЕ є синонімами словá в рядку


А.
карта, масштаб
Б.
занепад, регрес
В.
поступ, прогрес
Г.
тираж, наклад
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №4 з 58

Спільнокореневими до слова гнати є всі слова, ОКРІМ


А.
переганяти
Б.
наздожену
В.
навздогінці
Г.
розігнутися
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №5 з 58

Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку


А.
нестерпна мігрень
Б.
якісна шампунь
В.
тривала нежить
Г.
осіння розпродаж
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №6 з 58

Прикметники із суфіксом -зьк- можна утворити від усіх іменників у рядку


А.
Париж, Збараж, грек
Б.
киргиз, Норвегія, Кавказ
В.
Сиракузи, боягуз, Тибет
Г.
Запоріжжя, латиш, Світязь
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №7 з 58

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні


А.
першому
Б.
другому
В.
третьому
Г.
четвертому
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №8 з 58

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.

Разом у тексті треба писати сполуку слів


А.
не/збайдужілих
Б.
не/відомий
В.
не/перевершені
Г.
не/давніх
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №9 з 58

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.

У формі називного відмінка вжито слово


А.
пропозиції
Б.
видавництва
В.
друкарні
Г.
книги
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №10 з 58

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.

Замість пропуску в третьому реченні можуть бути всі слова, ОКРІМ


А.
засновником
Б.
фундатором
В.
конструктором
Г.
творцем
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №11 з 58

Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка


А.
просьба, Острог, вести
Б.
боротьба, мабуть, юність
В.
відсоток, футбол, Ятрань
Г.
сокіл, якби, колотнеча
Д.
човник, Чигирин, заручини
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №12 з 58

Помилку в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку


А.
вишневий, замшевий
Б.
магнієвий, маршовий
В.
плюшевий, палацовий
Г.
гайовий, алюмінійовий
Д.
тіньовий, почуттєвий
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №13 з 58

Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка


А.
ус..ний, благовіс..ний, тиж..невик
Б.
безшелес..ний, безвиїз..ний, зап’яс..ний
В.
гус..нути, кіс..лявий, провіс..ницький
Г.
тріс..нути, контрас..ний, рідкіс..ний
Д.
захис..ник, протес..ний, кількіс..ний
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №14 з 58

Через дефіс треба писати всі слова в рядку


А.
прем’єр/міністр, давньо/руський, куди/небудь
Б.
блідо/рожевий, по/п’ятеро, хтозна/скільки
В.
все/таки, червоно/гарячий, військово/повітряний
Г.
бізнес/центр, веб/сторінка, євро/стандарт
Д.
по/українськи, жовто/блакитний, більш/менш
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №15 з 58

Правильні особові форми дієслів наведено в рядку


А.
сидять, носять
Б.
боряться, орють
В.
полять, сміються
Г.
гудуть, терплють
Д.
працюють, клеють
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №16 з 58

Прочитайте речення.

Щоразу(1) коли стоїте перед пам’ятником Лесі Українці в Києві чи(2) коли зупиняєтеся на алеї придніпровського парку перед бронзовою постаттю геніальної Марії Заньковецької(3) мабуть(4) вам неминуче спадає на думку(5) що в цих прекрасних образах є щось від самої авторки скульптур.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ


А.
1
Б.
2
В.
3
Г.
4
Д.
5
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №17 з 58

НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення


А.
Як діяти, якщо ви зазнали поразки: гучно хлопнути дверима й піти себе жаліти чи ціленаправлено працювати далі?
Б.
На щастя, поруч завжди опиняться чутливі люди, які витруть ваші сльози, дадуть не лише паперову салфетку, а й слушну пораду.
В.
Саме тоді варто зрозуміти: хватить рюмсати, нарікати на оточуючий світ та займатися саморуйнуванням!
Г.
Подолати життєві негаразди допоможе усердна робота над залагодженням проблем, а не посипання голови пеплом.
Д.
Пройшовши такі життєві етапи, розумієш, що найбільший успіх – це перемога над собою.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №18 з 58

Правильно вжито прийменник у реченні


А.
Скоро відбудеться чемпіонат по спортивній гімнастиці.
Б.
Я дуже хвилююся про мого молодшого брата Назара.
В.
При вашій допомозі ми добре підготуємо презентацію.
Г.
Моя сестра охоче дала мені свій конспект по математиці.
Д.
Зараз перспективно працювати в галузі біотехнологій.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №19 з 58

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

… Тетяна з Андрієм … від екскурсовода, що Тарасові … встановлено тисячу двісті п’ятдесят шість … в Україні й сто двадцять вісім за кордоном.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків


А.
Вперше, дізналися, Шевченку, пам’ятники
Б.
Уперше, дізналися, Шевченку, пам’ятників
В.
Уперше, дізналася, Шевченко, пам’ятників
Г.
Вперше, дізналася, Шевченко, пам’ятників
Д.
Уперше, дізналися, Шевченку, пам’ятники
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №20 з 58

Прочитайте вислів-рекомендацію.

Для успішної підготовки проекту вкрай важливо працювати з однодумцями, бо згуртована команда спроможна подолати будь-які перешкоди.

НЕ ВІДПОВІДАЄ наведеному вислову за своїм змістом речення


А.
Запам’ятайте: працюючи з однодумцями над підготовкою проекту, ви переконаєтеся, що згуртована команда спроможна подолати всі перешкоди.
Б.
Зауважте, що для успішної підготовки проекту треба згуртувати команду однодумців – і вона зможе подолати будь-які перешкоди.
В.
Майте на увазі: над проектом потрібно працювати з однодумцями, оскільки згуртована команда долає будь-які перешкоди.
Г.
Візьміть до уваги: працюючи зі згуртованою командою над підготовкою проекту, ви пересвідчитеся в її здатності долати будь-які перешкоди.
Д.
Зважте, чи доцільно згуртовувати однодумців для роботи над проектом з метою подолання будь-яких можливих перешкод.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №21 з 58

Вставного слова НЕМАЄ в реченні (розділові знаки пропущено)


А.
Невідомий автор вислову «Швидкий як електровіник» либонь уважав цей прилад витвором багатої фантазії.
Б.
Для інженерів-мрійників уявіть немає нічого неможливого тому в ХХІ столітті всі охочі можуть узяти до рук електровіник!
В.
Продумана конструкція дає змогу підмітати навіть упритул до стін а півгодинного заряду акумулятора з надлишком вистачить для швидкого прибирання.
Г.
Телескопічне руків’я цього приладу дає змогу під час прибирання дістатися до всіх куточків скажімо під ліжком чи далеко під столом.
Д.
До речі потрібний електровіник і в боротьбі з шерстю домашніх улюбленців бо має для цього спеціальну щітку.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №22 з 58

Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні


А.
Салон італійської мебелі «Кватроченто» запрошує: новий сезон відкрито!
Б.
Ломбард «Свіжа копійка» видає позики під залог ваших автомобілів.
В.
Магазин «Усе для дому»: наші дрібнички допоможуть зробити уют у вашій оселі!
Г.
Агенція «Без проблем!» – це професійне обслуговування всіх ваших міроприємств.
Д.
Фірма «Бутоньєрка» – живі квіти цілодобово для будь-якої події у вашому житті.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №23 з 58

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аж тут підвівся Орфей і,(1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав: то була пісня,(3) що її найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) можливо,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


А.
коми 1 і 2 – при відокремленій обставині
Б.
кома 3 – перед сурядною частиною складного речення
В.
коми 4 і 5 – при відокремленій прикладці
Г.
коми 6 і 7 – при вставному слові
Д.
кома 8 і 9 – при однорідних членах речення
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №24 з 58

Увідповідніть фразеологізм із його антонімом.


Фразеологізм
1.
підносити до небес
2.
нагуляти жиру
3.
дати відкоша
4.
слова не видавиш
Антонім
А.
спáсти з лиця
Б.
ударити по руках
В.
заварити кашу
Г.
язик без кісток
Д.
давати прочухана
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №25 з 58

З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.


Член речення
1.
підмет
2.
іменна частина складеного присудка
3.
означення
4.
додаток
Приклад речення
А.
Життєвий успіх людини часто пов’язаний з умінням спілкуватися.
Б.
Мовлення – надзвичайно важливий чинник порозуміння між людьми.
В.
Умовою успішного спілкування є знання правил мовного етикету.
Г.
Той самий комунікативний намір можна здійснити по-різному.
Д.
Конфлікти можуть виникати через невдалий добір мовних засобів.
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №26 з 58

Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.


Тип односкладного речення
1.
означено-особове
2.
неозначено-особове
3.
узагальнено-особове
4.
безособове
Приклад речення
А.
Під час доповіді не намагайтеся показати багато ілюстрацій.
Б.
Ілюстрації в журналі та в доповіді суттєво різняться!
В.
До кожної ілюстрації бажано дібрати заголовок.
Г.
Над стилем доповіді працюють дуже старанно.
Д.
Умій вчасно сказати і вчасно замовкнути.
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №27 з 58

Приєднайте до фрагмента «Візьміть за правило щодня читати кілька сторінок книжки…» запропоновані варіанти його продовження та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.


Фрагмент речення
1.
і ви помітно збільшите свій словниковий запас.
2.
щоб отримати справжню насолоду від занурення у світ образів.
3.
обираючи її з-поміж запропонованих для позакласного читання.
4.
зокрема твори сучасної літератури.
Тип речення
А.
просте речення з відокремленим означенням
Б.
просте речення з відокремленим додатком
В.
просте речення з відокремленою обставиною
Г.
складносурядне речення
Д.
складнопідрядне речення
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №28 з 58

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Сучасна людина, щоб бути (1)успішною, має вчитися (2)впродовж (3)усього життя, (4)опановуючи нові галузі знань.


А.
займенник
Б.
прикметник
В.
форма дієслова (дієприкметник)
Г.
форма дієслова (дієприслівник)
Д.
прийменник
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №29 з 58

Читання й аналіз тексту

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
і виконайте завдання

Чорні літери на білому тлі

(1–6) Регулярно виникають дискусії щодо переваг і недоліків електронних «читалок» порівняно з традиційними книжками. Однак і прихильники нового формату визнають, що, як живопису не вбило кіно, а його не знищило телебачення, так і цифровий варіант не замінить паперового повністю, бо нічого кращого дотепер не вигадано. «Книжка нагадує колесо, а цей винахід неможливо вдосконалити», – пише Умберто Еко.

(7–12) Журналісти «The New York Times» Девід Поуґ і Девід Карр у відеоблозі порівнюють характеристики різних ґаджетів: один працює повільно, другий має незручні кнопки, у третього – слабкий контраст, сірі літери й такий самий відтінок екрана. «Хм!» – крутять носом блогери. «А ось у мене старіша модель. Тут ідеальна роздільна здатність, акуратні чорні літери на білому тлі. Я хочу її придбати!» – і Поуґ захоплено демонструє традиційну книжку.

(13–20) Я постійно користуюся саме електронною. Як зручно «взяти» в потяг кілька книг на вибір і не згинатися від важкого багажу! Умощуюся в крісло, проводжу пальцями по екрану, «гортаю» сторінки, а прочитані примірники «розкладаю» на уявній полиці. «Перевага віртуальної бібліотеки в тому, що з неї не треба стирати пил,– пише критикиня від мистецтва Дорота Ярецька. – Хоча, коли торкаюся паперових томів, це повертає мене в минуле. Тож, на мою думку, допоки не створять емоційного еквіваленту друкованого видання, воно не зникне з нашого життя».

(21–26) Книжка – це особливий предмет. Читачі називають безліч чуттєвих переживань, пов’язаних з виробами поліграфії: дотик до палітурки, шурхіт сторінок, запах. Натомість до електронної версії важко сформувати емоційне ставлення. Окрім того, ґаджет швидко старіє, з’являється нова модель. Погодьтеся, людина, яка знає латину й спроможна прочитати надруковане п’ятсот років тому, не потребує ніяких пристроїв.

(27–30) Для когось книжки – частина їх самих. «З яким задоволенням можна буде через тридцять років розгорнути «Куховаримо з радістю» на 581 сторінці й побачити пляму від жовтка, що поставила моя донька, чаклуючи над своїми першими тістечками з ягодами»,– пише Енн Фейдімен.

(31–43) Багато хто хоче бути власником книгодруків, тому їх купують як подарунки, роблять дарчі написи. Електронна версія ніколи не належить нам, тож маємо право лише на її читання. Нині щоразу більше речей переносять нас зі світу справжнього в уявний, і, можливо, незабаром усі пристрої стануть віртуальними. Замість предметів навколо будуть «симулякри» – підробки, що «залюднять» вигаданий світ і створять враження реальності. Однак, якщо не буде поліграфії, зникне зв’язок між людьми, адже саме такі видання можна не лише дати почитати, а й залишити в спадок – вони єднають з минулим. Я беру свої дитячі книжечки й читаю їх доньці – цього задоволення не замінить жоден електронний пристрій. Хоча, звісна річ, і в ґаджетів є свої можливості. У версії «Аліси в Дивокраї», наприклад, оригінальні ілюстрації змонтовано так, що в головної героїні видовжується шия, а в Гусені з люльки підіймається дим. Але чи потрібна ця візуалізація? Адже література мусить розвивати уяву.

(44–48) «Книжка – це річ, наділена надприродною, чудодійною силою. Якби це було не так, то гори друкованих сторінок, спалених у травні 1933 року, не стали б подією, від якої моторошно й дотепер. Значення книгодруку як матеріального об’єкта досі не слабне попри появу величезного ринку пристроїв для читання», – пише Дорота Ярецька.

(49–57) Тепер погляньмо на все прагматично: не володіючи друкованою продукцією як власністю, ми стаємо потенційним об’єктом для маніпуляцій, бо залежимо від чужих серверів, а ще нам може загрожувати цензура. Одного разу трапився казус: із інтернет-платформи для читання через тимчасові проблеми з авторськими правами на якийсь час зникли куплені версії «Колгоспу тварин» і «1984» Джорджа Орвелла. А якщо колись якомусь монополістові закортить контролювати всю систему чи змінити дані? Ця моторошна ідея – неначе з того ж Орвелла. Тож про всяк випадок добре мати традиційну книгу – чорні літери на білому тлі.

За Ю. Соболевською

Цей текст можна використати в соціальних мережах під час обговорення всіх питань, ОКРІМ


А.
Яку книжку вибере сучасний читач – електронну чи паперову?
Б.
Як правильно формувати віртуальну (електронну) бібліотеку?
В.
Навіщо людям потрібні традиційні (паперові) книжки?
Г.
Які переваги має цифрова книжка над паперовою?
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №30 з 58

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
і виконайте завдання

Чорні літери на білому тлі

(1–6) Регулярно виникають дискусії щодо переваг і недоліків електронних «читалок» порівняно з традиційними книжками. Однак і прихильники нового формату визнають, що, як живопису не вбило кіно, а його не знищило телебачення, так і цифровий варіант не замінить паперового повністю, бо нічого кращого дотепер не вигадано. «Книжка нагадує колесо, а цей винахід неможливо вдосконалити», – пише Умберто Еко.

(7–12) Журналісти «The New York Times» Девід Поуґ і Девід Карр у відеоблозі порівнюють характеристики різних ґаджетів: один працює повільно, другий має незручні кнопки, у третього – слабкий контраст, сірі літери й такий самий відтінок екрана. «Хм!» – крутять носом блогери. «А ось у мене старіша модель. Тут ідеальна роздільна здатність, акуратні чорні літери на білому тлі. Я хочу її придбати!» – і Поуґ захоплено демонструє традиційну книжку.

(13–20) Я постійно користуюся саме електронною. Як зручно «взяти» в потяг кілька книг на вибір і не згинатися від важкого багажу! Умощуюся в крісло, проводжу пальцями по екрану, «гортаю» сторінки, а прочитані примірники «розкладаю» на уявній полиці. «Перевага віртуальної бібліотеки в тому, що з неї не треба стирати пил,– пише критикиня від мистецтва Дорота Ярецька. – Хоча, коли торкаюся паперових томів, це повертає мене в минуле. Тож, на мою думку, допоки не створять емоційного еквіваленту друкованого видання, воно не зникне з нашого життя».

(21–26) Книжка – це особливий предмет. Читачі називають безліч чуттєвих переживань, пов’язаних з виробами поліграфії: дотик до палітурки, шурхіт сторінок, запах. Натомість до електронної версії важко сформувати емоційне ставлення. Окрім того, ґаджет швидко старіє, з’являється нова модель. Погодьтеся, людина, яка знає латину й спроможна прочитати надруковане п’ятсот років тому, не потребує ніяких пристроїв.

(27–30) Для когось книжки – частина їх самих. «З яким задоволенням можна буде через тридцять років розгорнути «Куховаримо з радістю» на 581 сторінці й побачити пляму від жовтка, що поставила моя донька, чаклуючи над своїми першими тістечками з ягодами»,– пише Енн Фейдімен.

(31–43) Багато хто хоче бути власником книгодруків, тому їх купують як подарунки, роблять дарчі написи. Електронна версія ніколи не належить нам, тож маємо право лише на її читання. Нині щоразу більше речей переносять нас зі світу справжнього в уявний, і, можливо, незабаром усі пристрої стануть віртуальними. Замість предметів навколо будуть «симулякри» – підробки, що «залюднять» вигаданий світ і створять враження реальності. Однак, якщо не буде поліграфії, зникне зв’язок між людьми, адже саме такі видання можна не лише дати почитати, а й залишити в спадок – вони єднають з минулим. Я беру свої дитячі книжечки й читаю їх доньці – цього задоволення не замінить жоден електронний пристрій. Хоча, звісна річ, і в ґаджетів є свої можливості. У версії «Аліси в Дивокраї», наприклад, оригінальні ілюстрації змонтовано так, що в головної героїні видовжується шия, а в Гусені з люльки підіймається дим. Але чи потрібна ця візуалізація? Адже література мусить розвивати уяву.

(44–48) «Книжка – це річ, наділена надприродною, чудодійною силою. Якби це було не так, то гори друкованих сторінок, спалених у травні 1933 року, не стали б подією, від якої моторошно й дотепер. Значення книгодруку як матеріального об’єкта досі не слабне попри появу величезного ринку пристроїв для читання», – пише Дорота Ярецька.

(49–57) Тепер погляньмо на все прагматично: не володіючи друкованою продукцією як власністю, ми стаємо потенційним об’єктом для маніпуляцій, бо залежимо від чужих серверів, а ще нам може загрожувати цензура. Одного разу трапився казус: із інтернет-платформи для читання через тимчасові проблеми з авторськими правами на якийсь час зникли куплені версії «Колгоспу тварин» і «1984» Джорджа Орвелла. А якщо колись якомусь монополістові закортить контролювати всю систему чи змінити дані? Ця моторошна ідея – неначе з того ж Орвелла. Тож про всяк випадок добре мати традиційну книгу – чорні літери на білому тлі.

За Ю. Соболевською

Для швидкого пошуку в Інтернеті використовують хештег – ключове слово або фразу, написану без пробілів, з позначкою #, наприклад, #миуспішнілюди.

Для цього тексту тематичними хештегами доречно вибрати всі, ОКРІМ


А.
#паперовакнижканазавжди
Б.
#традиційнакнижкадосконала
В.
#електроннакнижкавподарунок
Г.
#цінністьтрадиціякнижка
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №31 з 58

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
і виконайте завдання

Чорні літери на білому тлі

(1–6) Регулярно виникають дискусії щодо переваг і недоліків електронних «читалок» порівняно з традиційними книжками. Однак і прихильники нового формату визнають, що, як живопису не вбило кіно, а його не знищило телебачення, так і цифровий варіант не замінить паперового повністю, бо нічого кращого дотепер не вигадано. «Книжка нагадує колесо, а цей винахід неможливо вдосконалити», – пише Умберто Еко.

(7–12) Журналісти «The New York Times» Девід Поуґ і Девід Карр у відеоблозі порівнюють характеристики різних ґаджетів: один працює повільно, другий має незручні кнопки, у третього – слабкий контраст, сірі літери й такий самий відтінок екрана. «Хм!» – крутять носом блогери. «А ось у мене старіша модель. Тут ідеальна роздільна здатність, акуратні чорні літери на білому тлі. Я хочу її придбати!» – і Поуґ захоплено демонструє традиційну книжку.

(13–20) Я постійно користуюся саме електронною. Як зручно «взяти» в потяг кілька книг на вибір і не згинатися від важкого багажу! Умощуюся в крісло, проводжу пальцями по екрану, «гортаю» сторінки, а прочитані примірники «розкладаю» на уявній полиці. «Перевага віртуальної бібліотеки в тому, що з неї не треба стирати пил,– пише критикиня від мистецтва Дорота Ярецька. – Хоча, коли торкаюся паперових томів, це повертає мене в минуле. Тож, на мою думку, допоки не створять емоційного еквіваленту друкованого видання, воно не зникне з нашого життя».

(21–26) Книжка – це особливий предмет. Читачі називають безліч чуттєвих переживань, пов’язаних з виробами поліграфії: дотик до палітурки, шурхіт сторінок, запах. Натомість до електронної версії важко сформувати емоційне ставлення. Окрім того, ґаджет швидко старіє, з’являється нова модель. Погодьтеся, людина, яка знає латину й спроможна прочитати надруковане п’ятсот років тому, не потребує ніяких пристроїв.

(27–30) Для когось книжки – частина їх самих. «З яким задоволенням можна буде через тридцять років розгорнути «Куховаримо з радістю» на 581 сторінці й побачити пляму від жовтка, що поставила моя донька, чаклуючи над своїми першими тістечками з ягодами»,– пише Енн Фейдімен.

(31–43) Багато хто хоче бути власником книгодруків, тому їх купують як подарунки, роблять дарчі написи. Електронна версія ніколи не належить нам, тож маємо право лише на її читання. Нині щоразу більше речей переносять нас зі світу справжнього в уявний, і, можливо, незабаром усі пристрої стануть віртуальними. Замість предметів навколо будуть «симулякри» – підробки, що «залюднять» вигаданий світ і створять враження реальності. Однак, якщо не буде поліграфії, зникне зв’язок між людьми, адже саме такі видання можна не лише дати почитати, а й залишити в спадок – вони єднають з минулим. Я беру свої дитячі книжечки й читаю їх доньці – цього задоволення не замінить жоден електронний пристрій. Хоча, звісна річ, і в ґаджетів є свої можливості. У версії «Аліси в Дивокраї», наприклад, оригінальні ілюстрації змонтовано так, що в головної героїні видовжується шия, а в Гусені з люльки підіймається дим. Але чи потрібна ця візуалізація? Адже література мусить розвивати уяву.

(44–48) «Книжка – це річ, наділена надприродною, чудодійною силою. Якби це було не так, то гори друкованих сторінок, спалених у травні 1933 року, не стали б подією, від якої моторошно й дотепер. Значення книгодруку як матеріального об’єкта досі не слабне попри появу величезного ринку пристроїв для читання», – пише Дорота Ярецька.

(49–57) Тепер погляньмо на все прагматично: не володіючи друкованою продукцією як власністю, ми стаємо потенційним об’єктом для маніпуляцій, бо залежимо від чужих серверів, а ще нам може загрожувати цензура. Одного разу трапився казус: із інтернет-платформи для читання через тимчасові проблеми з авторськими правами на якийсь час зникли куплені версії «Колгоспу тварин» і «1984» Джорджа Орвелла. А якщо колись якомусь монополістові закортить контролювати всю систему чи змінити дані? Ця моторошна ідея – неначе з того ж Орвелла. Тож про всяк випадок добре мати традиційну книгу – чорні літери на білому тлі.

За Ю. Соболевською

У тексті НЕ ЙДЕТЬСЯ про те, що


А.
традиційні бібліотеки залишаться в минулому
Б.
паперова книжка – це засіб зв’язку між поколіннями
В.
книжка – один з найдосконаліших винаходів людства
Г.
друкована книжка ще довго не зникне з нашого життя
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №32 з 58

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
і виконайте завдання

Чорні літери на білому тлі

(1–6) Регулярно виникають дискусії щодо переваг і недоліків електронних «читалок» порівняно з традиційними книжками. Однак і прихильники нового формату визнають, що, як живопису не вбило кіно, а його не знищило телебачення, так і цифровий варіант не замінить паперового повністю, бо нічого кращого дотепер не вигадано. «Книжка нагадує колесо, а цей винахід неможливо вдосконалити», – пише Умберто Еко.

(7–12) Журналісти «The New York Times» Девід Поуґ і Девід Карр у відеоблозі порівнюють характеристики різних ґаджетів: один працює повільно, другий має незручні кнопки, у третього – слабкий контраст, сірі літери й такий самий відтінок екрана. «Хм!» – крутять носом блогери. «А ось у мене старіша модель. Тут ідеальна роздільна здатність, акуратні чорні літери на білому тлі. Я хочу її придбати!» – і Поуґ захоплено демонструє традиційну книжку.

(13–20) Я постійно користуюся саме електронною. Як зручно «взяти» в потяг кілька книг на вибір і не згинатися від важкого багажу! Умощуюся в крісло, проводжу пальцями по екрану, «гортаю» сторінки, а прочитані примірники «розкладаю» на уявній полиці. «Перевага віртуальної бібліотеки в тому, що з неї не треба стирати пил,– пише критикиня від мистецтва Дорота Ярецька. – Хоча, коли торкаюся паперових томів, це повертає мене в минуле. Тож, на мою думку, допоки не створять емоційного еквіваленту друкованого видання, воно не зникне з нашого життя».

(21–26) Книжка – це особливий предмет. Читачі називають безліч чуттєвих переживань, пов’язаних з виробами поліграфії: дотик до палітурки, шурхіт сторінок, запах. Натомість до електронної версії важко сформувати емоційне ставлення. Окрім того, ґаджет швидко старіє, з’являється нова модель. Погодьтеся, людина, яка знає латину й спроможна прочитати надруковане п’ятсот років тому, не потребує ніяких пристроїв.

(27–30) Для когось книжки – частина їх самих. «З яким задоволенням можна буде через тридцять років розгорнути «Куховаримо з радістю» на 581 сторінці й побачити пляму від жовтка, що поставила моя донька, чаклуючи над своїми першими тістечками з ягодами»,– пише Енн Фейдімен.

(31–43) Багато хто хоче бути власником книгодруків, тому їх купують як подарунки, роблять дарчі написи. Електронна версія ніколи не належить нам, тож маємо право лише на її читання. Нині щоразу більше речей переносять нас зі світу справжнього в уявний, і, можливо, незабаром усі пристрої стануть віртуальними. Замість предметів навколо будуть «симулякри» – підробки, що «залюднять» вигаданий світ і створять враження реальності. Однак, якщо не буде поліграфії, зникне зв’язок між людьми, адже саме такі видання можна не лише дати почитати, а й залишити в спадок – вони єднають з минулим. Я беру свої дитячі книжечки й читаю їх доньці – цього задоволення не замінить жоден електронний пристрій. Хоча, звісна річ, і в ґаджетів є свої можливості. У версії «Аліси в Дивокраї», наприклад, оригінальні ілюстрації змонтовано так, що в головної героїні видовжується шия, а в Гусені з люльки підіймається дим. Але чи потрібна ця візуалізація? Адже література мусить розвивати уяву.

(44–48) «Книжка – це річ, наділена надприродною, чудодійною силою. Якби це було не так, то гори друкованих сторінок, спалених у травні 1933 року, не стали б подією, від якої моторошно й дотепер. Значення книгодруку як матеріального об’єкта досі не слабне попри появу величезного ринку пристроїв для читання», – пише Дорота Ярецька.

(49–57) Тепер погляньмо на все прагматично: не володіючи друкованою продукцією як власністю, ми стаємо потенційним об’єктом для маніпуляцій, бо залежимо від чужих серверів, а ще нам може загрожувати цензура. Одного разу трапився казус: із інтернет-платформи для читання через тимчасові проблеми з авторськими правами на якийсь час зникли куплені версії «Колгоспу тварин» і «1984» Джорджа Орвелла. А якщо колись якомусь монополістові закортить контролювати всю систему чи змінити дані? Ця моторошна ідея – неначе з того ж Орвелла. Тож про всяк випадок добре мати традиційну книгу – чорні літери на білому тлі.

За Ю. Соболевською

Автор наводить приклад про версію «Аліси в Дивокраї» (рядки 40–43), щоб


А.
показати високотехнологічні досягнення в поліграфії
Б.
продемонструвати, що візуалізація допомагає краще зрозуміти зміст прочитаного
В.
довести, що незвичні ілюстрації сприяють розвитку уяви
Г.
підкреслити, що саме розвиток уяви – це важливе завдання літератури
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №33 з 58

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)
і виконайте завдання

Чорні літери на білому тлі

(1–6) Регулярно виникають дискусії щодо переваг і недоліків електронних «читалок» порівняно з традиційними книжками. Однак і прихильники нового формату визнають, що, як живопису не вбило кіно, а його не знищило телебачення, так і цифровий варіант не замінить паперового повністю, бо нічого кращого дотепер не вигадано. «Книжка нагадує колесо, а цей винахід неможливо вдосконалити», – пише Умберто Еко.

(7–12) Журналісти «The New York Times» Девід Поуґ і Девід Карр у відеоблозі порівнюють характеристики різних ґаджетів: один працює повільно, другий має незручні кнопки, у третього – слабкий контраст, сірі літери й такий самий відтінок екрана. «Хм!» – крутять носом блогери. «А ось у мене старіша модель. Тут ідеальна роздільна здатність, акуратні чорні літери на білому тлі. Я хочу її придбати!» – і Поуґ захоплено демонструє традиційну книжку.

(13–20) Я постійно користуюся саме електронною. Як зручно «взяти» в потяг кілька книг на вибір і не згинатися від важкого багажу! Умощуюся в крісло, проводжу пальцями по екрану, «гортаю» сторінки, а прочитані примірники «розкладаю» на уявній полиці. «Перевага віртуальної бібліотеки в тому, що з неї не треба стирати пил,– пише критикиня від мистецтва Дорота Ярецька. – Хоча, коли торкаюся паперових томів, це повертає мене в минуле. Тож, на мою думку, допоки не створять емоційного еквіваленту друкованого видання, воно не зникне з нашого життя».

(21–26) Книжка – це особливий предмет. Читачі називають безліч чуттєвих переживань, пов’язаних з виробами поліграфії: дотик до палітурки, шурхіт сторінок, запах. Натомість до електронної версії важко сформувати емоційне ставлення. Окрім того, ґаджет швидко старіє, з’являється нова модель. Погодьтеся, людина, яка знає латину й спроможна прочитати надруковане п’ятсот років тому, не потребує ніяких пристроїв.

(27–30) Для когось книжки – частина їх самих. «З яким задоволенням можна буде через тридцять років розгорнути «Куховаримо з радістю» на 581 сторінці й побачити пляму від жовтка, що поставила моя донька, чаклуючи над своїми першими тістечками з ягодами»,– пише Енн Фейдімен.

(31–43) Багато хто хоче бути власником книгодруків, тому їх купують як подарунки, роблять дарчі написи. Електронна версія ніколи не належить нам, тож маємо право лише на її читання. Нині щоразу більше речей переносять нас зі світу справжнього в уявний, і, можливо, незабаром усі пристрої стануть віртуальними. Замість предметів навколо будуть «симулякри» – підробки, що «залюднять» вигаданий світ і створять враження реальності. Однак, якщо не буде поліграфії, зникне зв’язок між людьми, адже саме такі видання можна не лише дати почитати, а й залишити в спадок – вони єднають з минулим. Я беру свої дитячі книжечки й читаю їх доньці – цього задоволення не замінить жоден електронний пристрій. Хоча, звісна річ, і в ґаджетів є свої можливості. У версії «Аліси в Дивокраї», наприклад, оригінальні ілюстрації змонтовано так, що в головної героїні видовжується шия, а в Гусені з люльки підіймається дим. Але чи потрібна ця візуалізація? Адже література мусить розвивати уяву.

(44–48) «Книжка – це річ, наділена надприродною, чудодійною силою. Якби це було не так, то гори друкованих сторінок, спалених у травні 1933 року, не стали б подією, від якої моторошно й дотепер. Значення книгодруку як матеріального об’єкта досі не слабне попри появу величезного ринку пристроїв для читання», – пише Дорота Ярецька.

(49–57) Тепер погляньмо на все прагматично: не володіючи друкованою продукцією як власністю, ми стаємо потенційним об’єктом для маніпуляцій, бо залежимо від чужих серверів, а ще нам може загрожувати цензура. Одного разу трапився казус: із інтернет-платформи для читання через тимчасові проблеми з авторськими правами на якийсь час зникли куплені версії «Колгоспу тварин» і «1984» Джорджа Орвелла. А якщо колись якомусь монополістові закортить контролювати всю систему чи змінити дані? Ця моторошна ідея – неначе з того ж Орвелла. Тож про всяк випадок добре мати традиційну книгу – чорні літери на білому тлі.

За Ю. Соболевською

Автор поділяє всі думки, ОКРІМ


А.
Електронні книжки зручні, бо не займають багато місця й не накопичують пилу.
Б.
З паперовою книжкою в людини пов’язано значно більше емоцій, ніж із цифровою.
В.
Сучасні електронні книжки з часом витіснять традиційні паперові видання.
Г.
Друкована книжка завжди буде актуальною, бо є досконалим винаходом людства.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №34 з 58

Частина 2

Українська література

Рядки

Така її доля… О Боже мій милий!
За що ж ти караєш її, молоду?
За те, що так щиро вона полюбила
Козацькії очі?..

суголосні з життєвими обставинами ліричного героя твору


А.
«Дума про Марусю Богуславку»
Б.
«Блакитна Панна»
В.
«Віють вітри, віють буйні»
Г.
«Contra spem spero!»
Д.
«Чого являєшся мені...»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №35 з 58

Уривок «Зробили вони городок [і] на честь брата їх найстаршого назвали його Києвом. І був довкола гóрода ліс і бір великий, і ловили вони [тут] звірину. Були ж вони мужами мудрими й тямущими і називалися полянами…» узято з твору


А.
«Тигролови»
Б.
«Повість минулих літ»
В.
«Слово про похід Ігорів»
Г.
«Тіні забутих предків»
Д.
«Україна в огні»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №36 з 58

Рядки

В тім гóроді жила Дідона,
А гóрод звався Карфаген.
Розумна пані і моторна…

є у творі


А.
Івана Котляревського
Б.
Івана Франка
В.
Тараса Шевченка
Г.
Нестора Літописця
Д.
Григорія Сковороди
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №37 з 58

Уривок «I варивши обiд, i подававши на стiл, Маруся заливалася слiзоньками, вiдгадувавши, певно, що востаннє бачить свого Василечка» містить пестливу лексику, має співчутливий тон розповіді, що характерно для


А.
символізму
Б.
реалізму
В.
експресіонізму
Г.
сентименталізму
Д.
неоромантизму
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №38 з 58

У рядках

Вибачайте, люде добрі,
Що козацьку славу
Так навмання розказую,
Без книжної справи.
Так дід колись розказував,
Нехай здоров буде!..

автор розповідає історію написання твору


А.
«Енеїда»
Б.
«Кавказ»
В.
«Мойсей»
Г.
«Чорна рада»
Д.
«Гайдамаки»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №39 з 58

«Добрий він, і душа щира, козацька, хоч удає з себе ледащицю і характерника», – сказано про


А.
Василя Кравчину
Б.
Гриця Бобренка
В.
Григорія Многогрішного
Г.
Кирила Тура
Д.
Наума Дрота
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №40 з 58

«Безокою економшею» односельці називали героїню твору, у якому


А.
син одружується з дівчиною з іншого села
Б.
мати мріє віддати заміж за гетьмана свою дочку
В.
батько стає старостою села під час нацистської окупації
Г.
родина дає притулок в’язню-втікачу
Д.
дівчина постає перед судом за те, що отруїла козака
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №41 з 58

«Двужон», «Дитячі літа», «Хазяїн», «Січовик», «Пани Польські» – це розділи твору, що


А.
змальовує Гуцульщину
Б.
має двох авторів
В.
має присвяту батькові автора
Г.
змальовує події Коліївщини
Д.
описує боротьбу за гетьманську булаву
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №42 з 58

Послідовність розгортання подій твору «Мартин Боруля» дотримано в рядку


А.
Мартин Боруля подає апеляцію до суду – Степана виряджають на службу в місто – утеча Націєвського – Мартин Боруля спалює документи
Б.
Степана виряджають на службу в місто – Мартин Боруля подає апеляцію до суду – утеча Націєвського – Мартин Боруля спалює документи
В.
Мартин Боруля подає апеляцію до суду – Степана виряджають на службу в місто – Мартин Боруля спалює документи – утеча Націєвського
Г.
Мартин Боруля спалює документи – Степана виряджають на службу в місто – Мартин Боруля подає апеляцію до суду – утеча Націєвського
Д.
Степана виряджають на службу в місто – Мартин Боруля подає апеляцію до суду – Мартин Боруля спалює документи – утеча Націєвського
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №43 з 58

На малюнку зображено персонажа твору


А.
«Гайдамаки»
Б.
«Енеїда»
В.
«Чорна рада»
Г.
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Д.
«Мойсей»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №44 з 58

У рядках

В корчах і кручах умирають міфи.
Чугайстер щез. Покаялись нявки

згадано персонажів твору


А.
«Мойсей»
Б.
«Лісова пісня»
В.
«Зачарована Десна»
Г.
«Тіні забутих предків»
Д.
«Дитинство»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №45 з 58

Уривок «Данилко ніс повні руки трав, і корінців, і квітів; дажкорінь пах солодким хлібом, “ось тобі, Данилку, і степовий турецький сльоз”, – сказав прадід і нахилився до квітки, і раптом підломився в ногах, і розкинув руки, мов обіймаючи землю...» узято з


А.
усмішки
Б.
новели
В.
кіноповісті
Г.
повісті
Д.
драми
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №46 з 58

«Світ урятує краса, утілена в гармонії людини й природи, у світлому почутті кохання, у жертовній любові та здатності прощати» – це провідна думка твору


А.
«Маруся»
Б.
«Тигролови»
В.
«Лісова пісня»
Г.
«Місто»
Д.
«Земля»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №47 з 58

«Я візьму той рушник, простелю, наче долю...» – стверджує ліричний герой поезії, у якій є рядок


А.
«І дитинство, й розлука, і вірна любов»
Б.
«Ось місяць, зорі, солов’ї»
В.
«Чи забуття, чи зрада»
Г.
«Свій біль, свій жаль, свої пісні»
Д.
«Людей мільярди і мільярди слів»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №48 з 58

Думка про те, що «малорос – це тип національно-дефективний, скалічений психічно, духовно, а – у наслідках, часом – і расово», є доречною для характеристики


А.
Грицька Бобренка
Б.
Чіпки Варениченка
В.
Григорія Многогрішного
Г.
Сави Федорчука
Д.
Мини Мазайла
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №49 з 58

У рядках

Так ніхто не кохав. Через тисячі літ
лиш приходить подібне кохання…

провідним художнім засобом є


А.
алегорія
Б.
анафора
В.
гіпербола
Г.
порівняння
Д.
паралелізм
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №50 з 58

«Трагічні терези», «дивний ліс», «гіпнотичні кобри», «веселий галас бою» – художні образи з поезії


А.
Олександра Олеся
Б.
Максима Рильського
В.
Миколи Зерова
Г.
Євгена Маланюка
Д.
Василя Симоненка
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №51 з 58

Називає Україну матір’ю, пишається цим, заради неї творить і мислить ліричний герой поезії


А.
«Молюсь і вірю. Вітер грає…»
Б.
«О земле втрачена, явися!..»
В.
«О слово рідне! Орле скутий!..»
Г.
«Українське альфреско»
Д.
«Задивляюсь у твої зіниці…»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №52 з 58

Про чистоту кохання, що робить людину сильною, відповідальною за долю інших, про загрозу гонитви озброєнь пише у своєму творі


А.
Остап Вишня
Б.
Григір Тютюнник
В.
Олесь Гончар
Г.
Микола Куліш
Д.
Михайло Коцюбинський
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №53 з 58

Ознакою постмодернізму є


А.
захоплення національною історією
Б.
химерне переплетення різних стилів
В.
типізація характерів персонажів залежно від умов життя
Г.
домінування морально-етичних цінностей
Д.
прагнення персонажа до ідеалу
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №54 з 58

Увідповідніть назву твору з ключовими словами до нього.


Назва твору
1.
«Три зозулі з поклоном»
2.
«Маруся Чурай»
3.
«Дитинство»
4.
«Місто»
Ключові слова
А.
перекопська рівнина, «господар степових звичаїв»
Б.
іспит, молодий письменник
В.
дискусія, учителька «правільних проізношеній»
Г.
в'язниця, посланець із Січі
Д.
сосна, «бандуристочка сліпий»
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №55 з 58

Поєднайте ім'я персонажа твору та місце розгортання подій у ньому.


Персонаж твору
1.
Чіпка Варениченко
2.
Омелько Кайдаш
3.
Михайло Черевань
4.
Іван Гонта
Місце розгортання подій
А.
Хмарище
Б.
Піски
В.
Семигори
Г.
Полтава
Д.
Умань
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №56 з 58

З'ясуйте, кому з героїнь належать слова.


Героїня твору
1.
Маруся Кайдашиха
2.
Галя Гудзь
3.
Палажка Боруля
4.
Горпина Терпилиха
Слова
А.
«Горенько моє! Це ж, видно, й мені не краща доля судилася: розбишацька дочка - розбишацька й жінка!..»
Б.
«Ми тяжко працювали, заки доробилися сеї землі. Твій тато небагато взяв за мною, решту ми самі доробилися. зрання до вечора тягли, мов у плузі...»
В.
«Три роки вже, як ми по убожеству свойому продали дворик свій на Мазурівці, покинули Полтаву і перейшли сюди жити...»
Г.
«Здається мені, що з'їхав з глузду: не велиш ні мені, ні дочці робить, сам не робиш, понаймав.Д наймитів, наймичок, хазяйство псується...»
Д.
«Та бач, дочко, ти не ходиш до панів, а мене пани й попи просять варити обід, кличуть до себе в покої вечерять, ще й у покоях кладуть спати...»
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №57 з 58

Увідповідніть ім’я митця з висловлюванням про нього.


Митець
1.
Михайло Коцюбинський
2.
Микола Куліш
3.
Олександр Довженко
4.
Микола Хвильовий
Висловлювання
А.
«Десять років усього письменницького стажу – десяток п’єс, що з них майже кожна була не тільки вдалим матеріалом для блискучих, з видатним успіхом у глядача спектаклів, але й стала – теж майже кожна – певним етапом у розвитку мистецтва…»
Б.
«Він любив сонце. Сонце і море – цю незвичайну симфонію барв і звуків. Не раз називав себе “сонцепоклонником”… Нюанси зелені й неба асоціюються в нього з людськими переживаннями…»
В.
«Творча спадщина його порівняно невелика. Проте не обсягом, а змістом, майстерністю написаного, місткістю художньої деталі, уболіванням за понівечені життя й душі він заслужив право зватися яскравим представником прозаїків-“шістдесятників”…»
Г.
«Захоплення характерами своїх батька й матері, красою придеснянської природи дає нам один з ключів розгадки того, як проходило формування майбутнього письменника, громадського діяча, мислителя й кіномитця…»
Д.
«Герої його новел постають не переможцями-завойовниками, не будівничими світлого майбутнього, а швидше жертвами тієї бійні, у вир якої потрапили цілком свідомо й добровільно…»
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №58 з 58

Частина 3

Власне висловлення

Прочитайте наведений текст.

Часто, коли немає бажання щось робити або коли не вдається залагодити якусь справу, ми знаходимо десятки причин і пояснень, заспокоюємо себе. Так буває й тоді, коли сперечаємося з кимось попри усвідомлення, що проблема виникла з нашої вини. Зазвичай виправдати себе набагато легше, ніж визнати власну помилку.

Викладіть Ваш погляд на проблему:

Наскільки важливим є вміння чесно оцінювати себе?

Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, що найкраще підтвердять Вашу думку. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з художньої літератури чи інших видів мистецтва (зазначте автора й назву твору, укажіть на проблему, порушену митцем, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.



Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

Вибрати іншу сесію