Ваш результат
...

...

Завдання №1 з 58

Правильно написано всі слова в рядку


А.
левада, кишеня, мережево
Б.
серпанок, побачиння, палиця
В.
морозиво, марево, метушня
Г.
криниця, мерихтіння, шелест
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №2 з 58

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму дієприкметника в рядку


А.
посаджений у затінку
Б.
виготовлений із глини
В.
продуманий детально
Г.
одягнувший вишиванку
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №3 з 58

Лексичну помилку допущено в рядку
А.
залучили до участі в проекті
Б.
набули цікавого досвіду
В.
програли завдяки голкіперу
Г.
зробили похапцем і неякісно
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №4 з 58

Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А.
І грає, і піниться синєє море.
Б.
Сонечко зійшло і світить нам, і гріє.
В.
Ні світ ні зоря соловей щебече.
Г.
Ні мені, ні тобі не випала така нагода.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №5 з 58

На другий склад падає наголос у слові
А.
читання
Б.
солодощі
В.
обіцянка
Г.
донька
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №6 з 58

Спільнокореневим до слова око є


А.
околиця
Б.
заочний
В.
оцінка
Г.
округ
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №7 з 58

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

Окремо в тексті треба писати сполуку слів


А.
не/щастя
Б.
не/пересічної
В.
не/повторну
Г.
не/бачений
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №8 з 58

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

Пунктуаційну помилку допущено в реченні


А.
першому
Б.
другому
В.
третьому
Г.
четвертому
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №9 з 58

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

Простим є речення


А.
перше
Б.
друге
В.
третє
Г.
четверте
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №10 з 58

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

Замість пропуску в другому реченні можна поставити всі слова, ОКРІМ


А.
світогляду
Б.
звичок
В.
поглядів
Г.
переконань
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №11 з 58

Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку


А.
прем’єра ... театрі «Колесо»
Б.
пишний прийом ... Парижі
В.
замовити ... фотоательє «Сяйво»
Г.
... «Всесвіті» з’явилася публікація
Д.
затишні готелі ... Святогірську
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №12 з 58

Звук [т] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка


А.
[..]еатральний, турис[..]ський, лауреа[..]
Б.
каш[..]ан, [..]вірний, боро[..]ьба
В.
журя[..]ься, зіпсу[..]ий, [..]ихенький
Г.
факульта[..]ив, моло[..]ьба, субо[..]а
Д.
лісниц[..]во, розпи[..]ати, [..]ретій
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №13 з 58

Без знака м’якшення на місці пропуску треба писати всі слова в рядку


А.
хар..ківський, стіл..чик, матін..чин
Б.
жовч..ю, прес-пап..є, ковал..ський
В.
миш..як, хустин..ці, Галин..чин
Г.
рибал..ці, перелл..ється, жул..єн
Д.
Ул..яна, зган..битися, уман..ський
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №14 з 58

Розгляньте малюнок. Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ


А.
п’ята година сорок п’ять хвилин
Б.
за чверть шоста
В.
п’ятнадцять хвилин до шостої
Г.
за п’ятнадцять хвилин шоста
Д.
п’ять годин сорок п’ять хвилин
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №15 з 58

Двокрапку треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)


А.
Людина або пливтиме все життя за течією або мусить якось уплинути на свою долю.
Б.
Сучасну вишивку можна використовувати для прикрашання побутових речей серветок килимків сумок.
В.
До світогляду українців увійшли вірування та уявлення багатьох поколінь які жили на території сучасної України.
Г.
Музиканти в смокінгах дами в бальних сукнях співаки в химерних уборах усі вітали ювіляра.
Д.
Камінці лежали на дні тихі гладенькі безсилі і покірно давали огортати себе рудою вовною водоростей.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №16 з 58

Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні
А.
У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.
Б.
Найбільш складне під час виступу – це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.
В.
Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.
Г.
Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше за найпідготовленішого доповідача.
Д.
Найефективніша форма підготовки до дискусії – це тренувальний виступ перед друзями, а не ретельніше заучування тексту промови.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №17 з 58

Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива


А.
проводжати – проводять
Б.
молоти – мелять
В.
хотіти – хотять
Г.
гоїти – гоють
Д.
кричати – кричать
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №18 з 58

Літеру і треба писати на місці пропуску в усіх словах у рядку
А.
двіч.., по-вовч.., опівноч..
Б.
навесн.., трох.., увечер..
В.
уповн.., нагор.., мимовол..
Г.
віднин.., трич.., по-київськ..
Д.
по-латин.., пішк.., позаоч..
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №19 з 58

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


А.
«Життя лише доти має вартість, – говорив батько частенько – доки людина може допомагати іншим».
Б.
«Поки людина жива, вона ніколи не повинна втрачати надії», – говорив давньоримський філософ Сенека.
В.
«Це ж хто сказав, що одна ластівка не робить весни?» – переможно вигукнув Таран.
Г.
Давньогрецький філософ Епікур казав: «Якщо доля особливо прихильна до людини, вона дає їй вірних друзів».
Д.
«Розумні люди говорять тому, що їм є що сказати, – стверджував мудрець і додавав: – А дурні просто хочуть сказати хоч щось».
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №20 з 58

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати


А.
нас вражала неповторна краса степової природи.
Б.
стан нашого здоров’я значно покращився.
В.
було зроблено багато цікавих фотографій.
Г.
легенди й перекази зачаровували таємничістю.
Д.
ми ще раз упевнилися в неповторності України.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №21 з 58

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


А.
тире 1 – між підметом і присудком
Б.
коми 2, 5 – на межі підрядних частин складного речення
В.
коми 3, 4 – при вставному слові
Г.
кома 6 – при відокремленому означенні
Д.
кома 7 – на межі сурядних частин складного речення
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №22 з 58

Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова.

Керівника туристичного гуртка Олексія … повідомили про те, що за півтора … занять група учнів … орієнтуватися …

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків


А.
Пономаренко, місяці, навчилась, по зірках
Б.
Пономаренка, місяця, навчилась, за зірками
В.
Пономаренка, місяці, навчились, по зіркам
Г.
Пономаренко, місяця, навчились, за зірками
Д.
Пономаренка, місяця, навчились, по зіркам
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №23 з 58

Обидва слова, наведені в дужках, за змістом можливі в реченні


А.
Це фахівець найвищого класу – справжній (профан, профі).
Б.
Сумcькі випускники здійснили (екскурс, екскурсію) центром Тернополя.
В.
Передвиборча (кампанія, компанія) розпочнеться вже за кілька місяців.
Г.
Цей (абонемент, абонент) дає нам право відвідувати басейн щосереди.
Д.
Протягом (століть, сторіч) український Степ належав кочовикам.
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №24 з 58

Увідповідніть фразеологізм із його значенням.


Фразеологізм
1.
поливати брудом
2.
варити воду
3.
топтати ряст
4.
вити вовком
Значення
А.
бути у відчаї
Б.
лементувати
В.
жити
Г.
ганьбити
Д.
знущатися
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №25 з 58

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

(1)Звичай (2)плести навесні вінки (3)з давніх-давен (4)поширений у багатьох народів світу.


А.
підмет
Б.
присудок
В.
означення
Г.
додаток
Д.
обставина
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №26 з 58

Доберіть приклад до кожного типу складного речення.


Тип складного речення
1.
складносурядне
2.
складнопідрядне
3.
безсполучникове
4.
складне з різними видами зв’язку
Приклад речення
А.
Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.
Б.
Ліва півкуля відповідає за логіку й мову (думає), а права пов’язана з інтуїцією та творчою уявою.
В.
Саме уява є джерелом нескінченного потоку ідей та óбразів, що потім розвиваються.
Г.
Уява оперує óбразами, і саме цей дар люди не використовують, а ті, які навчилися це робити, сприймають світ творчо.
Д.
Отже, використайте уяву, цей дар природи, для досягнення успіху, для зміни світу на краще, для позитивного погляду на життя.
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №27 з 58

Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.


Тип односкладного речення
1.
означено-особове
2.
неозначено-особове
3.
безособове
4.
називне
Приклад речення
А.
Нам з підлістю довічно треба битись…
Б.
Надія на добро ніколи не зникає…
В.
Від нас чекають відкриттів і звершень!
Г.
Ох, спалах почуттів, давно забутий…
Д.
Шукай в очах поета любові й доброти!
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №28 з 58

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Нині важко й уявити, що відносно недавно – (2)якихось сорок (3)років тому – чи не головним засобом духовного порозуміння в молодіжному середовищі була не рок-музика, а (4)таки поезія.


А.
іменник
Б.
числівник
В.
займенник
Г.
прислівник
Д.
частка
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №29 з 58

Читання й аналіз тексту

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Життя Роберта Бейден-Павелла свідчить про те, що


А.
жителі сільської місцевості мають переваги перед іншими людьми
Б.
військова освіта й участь у боях – запорука життєвого успіху людини
В.
успішною стає людина, налаштована впродовж життя творити добро
Г.
надзвичайно корисною для людини є звичка вести свій щоденник
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №30 з 58

Читання й аналіз тексту

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Найближчим за змістом до головного положення скаутського Закону (рядки 20–22) є судження: Скаут – це людина


А.
високі думки й слова якої не розходяться з ділом.
Б.
хоча певною мірою й ощадлива, проте жертовна.
В.
яка готова дати пораду й допомогти ближньому.
Г.
яка любить природу, прагне її пізнати й захистити.
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №31 з 58

Читання й аналіз тексту

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Із тексту зрозуміло, що Роберт Бейден-Павелл передусім мав на меті виховання молоді


А.
здатної поповнити лави національної еліти
Б.
з лідерськими якостями як майбутніх політиків
В.
з якостями, необхідними для кар’єрного зростання
Г.
як безмежно щасливих людей і добрих громадян
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №32 з 58

Читання й аналіз тексту

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Роберт Бейден-Павелл назвав своє життя найщасливішим передусім тому, що


А.
його було визнано національним героєм Англії
Б.
він автор оригінальної ідеї виховання молоді
В.
заснований ним рух набув небувалого розвитку
Г.
за життя зробив для людей найкраще з того, що міг
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №33 з 58

Читання й аналіз тексту

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання

«Я мав найщасливіше життя…»

(1–3) Понад сто років тому в Англії лорд Роберт Бейден-Павелл започаткував скаутський рух, або скаутинг, що швидко поширився серед молоді всього світу та успішно існує й нині.

(4–8) Бейден-Павелл народився в Лондоні, у дитячі та юнацькі роки багато часу перебував на природі й любив ігри просто неба. Ніколи не сидів на одному місці, разом зі своїми братами та друзями шукав пригод: плавав на шлюпках, ночував у наметах і готував їжу на вогнищі. Він не був відмінником, але успішно склав іспити до військового училища, а після його закінчення служив у кавалерійському полку.

(9–12) Активна діяльність Бейден-Павелла під час англо-бурської війни уславила його як національного героя Англії. Та попри успішну кар’єру військового Роберта приваблювала робота з молоддю, він прагнув допомагати їй ставати сильною, витривалою, чесною, свідомою.

(13–22) Повернувшись до Англії, Бейден-Павелл вирішив провести експеримент з утілення своїх ідей у життя. У 1907 році він зібрав двадцять юнаків на острові Браунсі. Це були діти його родичів, друзів, різні за походженням, статками та вихованням. У таборі просто неба хлопці мали пройти суворий вишкіл, навчитися надавати допомогу, виявляти товариські якості, бути зорганізованими й відповідальними. Щоб виховати в собі необхідні риси, вони виконували різні завдання: в’язали вузли, училися розпалювати вогнище за допомогою одного сірника, щодня брали участь у спортивних іграх і змагалися. Браунсі став історичним для майбутньої організації, адже саме тут виникла ідея створення скаутського Закону, у якому головним стало таке положення: скаут чистий думкою, словом і вчинком.

(23–28) У таборі вперше з’явилися елементи скаутської форми: кожен патруль мав прапор із зображенням свого звіра. Готуючись до патрулювання, юнаки зав’язували на плечах вовняні вузли різних кольорів: «вовки» – блакитні, «леви» – жовті тощо. На грудях у хлопців був знак чистоти – трилиста лілія. Після проходження випробувань скаут отримував свисток із написом «Будь напоготові!», а досягнувши більших результатів, – хустку кольору хакі.

(29–36) Експеримент із виховання підлітків Бейден-Павелл описав у щоденнику, а в 1908 році з’явилася книга «Скаутинг для хлопців». Багато подорожуючи світом, Бейден-Павелл усіляко сприяв поширенню своєї ідеї, що згодом постала як неполітичний рух на підтримку фізичного, розумового й духовного розвитку юнаків і на виховання з них відданих громадян своєї країни. У 1920 році в Лондоні відбулася перша міжнародна зустріч-фестиваль, на церемонії відкриття якої Роберта Бейден-Павелла було проголошено Головним Скаутом Світу. У всіх країнах, де поширений скаутинг, його засновника лагідно називають Бі-Пі.

(37–39) Спочатку це був рух лише для хлопців, але пізніше дружина Бі-Пі леді Олав зорганізувала подібний також для дівчат і стала відомою як його всесвітня керівниця.

(40–43) У 1941 році Роберт Бейден-Павелл помер, проживши два чудових життя: життя солдата й життя людини, яка створила нову реальність – світ братерства та єдності скаутського руху. У листі до юнацтва, відомому як «Останнє слово Головного Скаута Світу», він написав:

(44–48) «У мене було найщасливіше життя, хочу, щоб кожен із вас також цього досягнув. Вірю, що ми прийшли в цей чудовий світ, аби радіти й насолоджуватися. Ці почуття не залежать ані від багатства, ані від успіху в кар’єрі, ані від потурання своїм забаганкам. Перший крок до них – зробити себе здоровим і сильним, поки ти ще юний, щоб, коли станеш дорослим, бути щасливим і корисним суспільству.

(49–51) Вивчення природи покаже вам, що цей світ сповнений краси й чудес. Тож дивіться на світлий бік речей, а не на похмурий. Будьте задоволені тим, що ви маєте, і користуйтеся цим якнайкраще.

(52–54) Та справжній спосіб досягнення щастя – це дарувати його іншим. Намагайтеся зробити цей світ ліпшим, ніж ви його побачили, щоб отримати задоволення від того, що не змарнували часу, а зробили найкраще з того, що могли».

За матеріалами Інтернет-джерел

Початком скаутингу треба вважати


А.
юнацькі пригоди Бейден-Павелла
Б.
таборування на острові Браунсі
В.
видання книги «Скаутинг для хлопців»
Г.
міжнародну зустріч-фестиваль скаутів
АБВГ

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №34 з 58

Частина 2

Українська література

 

Рядки

Чогось мені, козаченьки,
Мед-вино не п’ється:
Десь-то син мій, Морозенко,
З татарами б’ється!

узято з


А.
історичної пісні
Б.
народної думи
В.
народної балади
Г.
родинно-побутової пісні
Д.
календарно-обрядової пісні
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №35 з 58

Рефреном у вірші «Всякому місту – звичай і права» є рядки


А.
Всякому місту – звичай і права, Всяка тримає свій ум голова…
Б.
Всякому серцю – любов і тепло, Всякеє горло свій смак віднайшло…
В.
Я ж у полоні нав’язливих дум, Лише одне непокоїть мій ум…
Г.
Той безперервно стягає поля, Сей іноземних заводить телят…
Д.
Хто ж бо зневажить страшну її сталь? Той, в кого совість, як чистий кришталь…
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №36 з 58

Першим твором нової української літератури є


А.
сентиментально-реалістична повість
Б.
бурлескно-травестійна поема
В.
історичний роман
Г.
сатирична поема
Д.
пригодницький роман
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №37 з 58

Зав’язкою твору «Маруся» є


А.
розповідь про Наума та Настю
Б.
перша зустріч Василя з Наумом
В.
подорож Марусі й Олени до міста
Г.
знайомство Марусі з Василем
Д.
сватання Василя до Марусі
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №38 з 58

Рядки

То покритка попідтинню
З байстрям шкандибає,
Батько й мати одцурались,
Й чужі не приймають…

суголосні з долею героїні твору


А.
«Маруся»
Б.
«Наталка Полтавка»
В.
«Кайдашева сім’я»
Г.
«Мартин Боруля»
Д.
«Катерина»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №39 з 58

Поєднання історичної та любовної сюжетних ліній стало взірцем для написання твору


А.
«Чорна рада»
Б.
«Кайдашева сім’я»
В.
«Тіні забутих предків»
Г.
«Лісова пісня»
Д.
«Земля»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №40 з 58

На прощу до Києва вирушають героїні обох творів у рядку


А.
«Дума про Марусю Богуславку» та «Кайдашева сім’я»
Б.
«Маруся» та «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
В.
«Наталка Полтавка» та «Мартин Боруля»
Г.
«Кайдашева сім’я» та «Маруся Чурай»
Д.
«Маруся Чурай» та «Тигролови»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №41 з 58

Ідея соборності України, пошуки суспільної сили, спроможної згуртувати й об’єднати націю, характерні для обох творів у рядку


А.
«Тіні забутих предків» та «Чорна рада»
Б.
«Чорна рада» та «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»
В.
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» та «Чорна рада»
Г.
«Я (Романтика)» та «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»
Д.
«Тигролови» та «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №42 з 58

«Апеляція! Та таку апеляцію напишіть, щоб у Красовського в носі закрутило, щоб йому свербіло!.. Я грошей не пожалію, аби мені Красовського в острог посадить...» – вигукує персонаж твору, у якому батько


А.
забороняє доньці виконувати хатню роботу
Б.
сварить синів за нікчемні балачки у святу п’ятницю
В.
гостює з сином на хуторі заможного козака
Г.
намагається відкупити сина від рекрутчини
Д.
рятує односельців від повені у Великодню суботу
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №43 з 58

Вічний дух, що прагне до щастя й волі, революційних перетворень, згаданий у рядку


А.
«Хоч в сні на вид твій оживає, / Хоч в жалощах живіше грає…»
Б.
«Співочий грім батьків моїх, / Дітьми безпам’ятно забутий…»
В.
«Сяє вродою святою, / Неземною чистотою…»
Г.
«У зойках гудків, і у хвилях Дніпра, / У хмарах отих пурпурових...»
Д.
«Словом сильним, мов трубою, / Мiлiони зве з собою...»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №44 з 58

У рядках поезії Андрія Малишка

І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,
І рушник вишиваний на щастя, на долю дала...

ужито


А.
паралелізм
Б.
персоніфікацію
В.
гіперболу
Г.
епітет
Д.
порівняння
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №45 з 58

«Суперечність між одвічним ідеалом любові й тим беззастережним служінням абстрактній ідеї, доктрині, яке, мов ненаситний молох, зрештою вимагає зректися всього людського», розкрито у творі


А.
«Мина Мазайло»
Б.
«Я (Романтика)»
В.
«Маруся Чурай»
Г.
«Дитинство»
Д.
«Земля»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №46 з 58

«Йду поміж люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає...» – розмірковує оповідач твору


А.
Валер’яна Підмогильного
Б.
Ольги Кобилянської
В.
Юрія Яновського
Г.
Михайла Коцюбинського
Д.
Григора Тютюнника
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №47 з 58

У висловлюванні Василя Стуса «Його доля воістину трагічна. В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм обдаруванням» ідеться про


А.
Павла Тичину
Б.
Олександра Олеся
В.
Миколу Зерова
Г.
Євгена Маланюка
Д.
Василя Симоненка
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №48 з 58

На малюнку зображено персонажів твору


А.
«Мина Мазайло»
Б.
«Залізний острів»
В.
«Місто»
Г.
«Три зозулі з поклоном»
Д.
«Тіні забутих предків»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №49 з 58

Рядки

З поетичних бомбосховищ
Виліз рій нових страховищ:
Небурак і Антрухович,
Риммарук, Б’уряк, Мал-кович…

є прикладом


А.
неоромантизму
Б.
імпресіонізму
В.
постмодернізму
Г.
реалізму
Д.
сентименталізму
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №50 з 58

В уривку «Хлопець сильної будови, здоровий – мав ще одного молодшого здоровенного брата. Родичі також не були ще надто перестарілі, могли обходитися без нього в хазяйстві, і тяжко було думати про увільнення його з війська…» сказано про


А.
Григорія Многогрішного
Б.
Карпа Кайдаша
В.
Івана Палійчука
Г.
Степана Радченка
Д.
Михайла Федорчука
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №51 з 58

Поет-емігрант є автором вірша


А.
«Ви знаєте, як липа шелестить…»
Б.
«Стилет чи стилос?»
В.
«Любіть Україну!»
Г.
«Задивляюсь у твої зіниці…»
Д.
«Блакитна Панна»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №52 з 58

Словами «А ще думаю: “Чому вони не одружилися, так одне одного чуючи?” “Тоді не було б тебе…” – шумить велика “татова” сосна» закінчується твір


А.
«Маруся Чурай»
Б.
«Лісова пісня»
В.
«Три зозулі з поклоном»
Г.
«Зачарована Десна»
Д.
«Тіні забутих предків»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №53 з 58

Важку долю українських жінок в умовах Другої світової війни зображено у творі


А.
«Місто»
Б.
«Залізний острів»
В.
«Тигролови»
Г.
«Три зозулі з поклоном»
Д.
«Україна в огні»
АБВГД

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

Завдання №54 з 58

Увідповідніть справжнє прізвище автора з персонажами його твору.


Справжнє прізвище автора
1.
Іван Левицький
2.
Григорій Квітка
3.
Іван Тобілевич
4.
Іван Лозов’ягін
Персонажі твору
А.
Марися та Степан Борулі
Б.
Омелько та Маруся Кайдаші
В.
Наум та Настя Дроти
Г.
Наталка та Гриць Сірки
Д.
Меланія та Михайло Черевані
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №55 з 58

Поєднайте рядки того самого поетичного твору.


Уривок твору
1.
«Народився Бог на санях в лемківськім містечку Дуклі...»
2.
«Ради тебе перли в душі сію Ради тебе мислю і творю…»
3.
«Я на гору круту крем’яную Буду камінь важкий підіймать…»
4.
«Сміються, плачуть солов’ї І б’ють піснями в груди...»
Уривок твору
А.
«Буду жити, поки жити Мені дозволить дух життя!»
Б.
«Маю я святе синівське право З матір’ю побуть на самоті…»
В.
«У долоні у Марії місяць – золотий горіх...»
Г.
«Відбились зорі у воді, Летять до хмар тумани…»
Д.
«Може, квіти зійдуть – і настане Ще й для мене весела весна…»
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №56 з 58

Співвіднесіть художні образи з назвою поетичного твору.


Художні образи
1.
«курочка ряба», «вишні чорноокі»
2.
«веселий світ», «щасливі води»
3.
«старі гаї», «місячні весняні ночі»
4.
«росяниста доріжка», «солов’їні гаї»
Назва твору
А.
«Пісня про рушник»
Б.
«Ви знаєте, як липа шелестить...»
В.
«Задивляюсь у твої зіниці…»
Г.
«Українське альфреско»
Д.
«Молюсь і вірю. Вітер грає...»
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №57 з 58

Співвіднесіть ім’я митця з висловлюванням про нього.


Митець
1.
Іван Франко
2.
Тарас Шевченко
3.
Іван Нечуй-Левицький
4.
Іван Котляревський
Висловлювання
А.
«У своєму творі поет повертає вас лицем до вічних аксіом (“Нема на світі України, Немає другого Дніпра… В своїй хаті своя правда…”) і нагадує нам вічні біблійні кари за переступ і зраду їх…»
Б.
«Поет висловлює впевненість у відродженні національної самосвідомості й гідності поневоленого, але не скореного великого європейського народу, щаслива будучина асоціюється в поета з колом “вольних народів”, де засяють і українці, де наш люд буде “хазяїном домовитим”…»
В.
«Та особливо його зацікавили горяни – люди з “багатою фантазією, із своєрідною психікою“. Адже гуцул і в ХХ ст. залишився “глибоким язичником“, він усе життя проводить “у боротьбі зі злими духами“, які населяють ліси, гори, води…»
Г.
«Крізь товщу століть задивляється в ту глибінь поет, що був дитям запорозького сміху, здатного попри всі нещастя на руїнах рідної Трої утверджувати волю до життя…»
Д.
«Саме такий контраст між покликанням людини та її щоденним життям постає в його творі, де на прикладі однієї родини показане життя українського пореформеного селянства з усіма труднощами й суперечностями…»
АБВГД
1
2
3
4

Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)

Завдання №58 з 58

Частина 3

Власне висловлення

Прочитайте наведений текст.

Сучасна цивілізація стрімко розвивається, тож з’являється сила-силенна актуальної, цікавої, але щоразу складнішої інформації. Саме тому в багатьох із нас виникає закономірне бажання пізнавати якомога більше, набувати нових і нових умінь. На жаль, це прагнення розбивається об прикру реальність: здійснити все омріяне нам просто не до снаги.

Викладіть Ваш погляд на проблему:

Що краще: зосередитися на певній діяльності й досягти успіху в ній чи шукати себе в багатьох галузях?

Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, що найкраще підтвердять Вашу думку. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з художньої літератури чи інших видів мистецтва (зазначте автора й назву твору, укажіть на проблему, порушену митцем, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.



Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю

Вибрати іншу сесію